امنیت

وزیر امورداخله: نیرو های پولیس خوب تجهیز شده اند

کابل باختر 3ثور
وزیر امور داخله کشور، امروز در یک نشست خبری گفت که نیروهای پولیس ملی بیش از هر زمان دیگری توانمند و مجهز بوده و آماده اند تا دشمنان مردم افغانستان را سرکوب نمایند.
دفترسخنگوی وزارت امورداخله به آژانس باختر خبرداد، نورالحق علومی وزیر امور داخله امروز در هنگام امضای تفاهم نامه تداوم همکاری های ماموریت پولیس اتحادیه اروپا به پولیس ملی افغانستان، با ابراز سپاس از کمک های اتحادیه اروپا به پولیس ملی در سال های گذشته، گفت که کمک های اتحادیه اروپا در بخش مسلکی سازی و همآهنگ سازی پولیس ملی کشور با نهاد های عدلی و قضایی از اهمیت زیادی برخودار بوده و این کمک ها که از سال 2007 به این سو آغاز شده، بر بیناد تفاهم نامه یی که امروز امضا شد، تا دو سال دیگر نیز ادامه خواهد یافت.
وزیر امور داخله با بیان این که نیروهای پولیس ملی کشور امروزه بیش از هر زمان دیگری از لحاظ امکانات، تجهیزات، تخنیک و لوژستیک مجهز می باشند، تصریح کرد که نیروهای پولیس در هر زمان و مکانی که نیاز به حمایت های لوژستیکی و تخنیکی داشته باشند، به زودترین فرصت از این حمایت ها برخودار شده و روی بهبود هرچه بیشتر میکانیزم های حساب دهی و شفافیت در روند انتقالات و تدارکات به گونه جدی کار جریان دارد.
وزیر امور داخله افزود که نیروهای پولیس ملی صدمرتبه نسبت به دشمنان شان مجهز و با روحیه اند و آماده اند تا تروریستان وهراس افگنان را با راه اندازی عملیات های نظامی در هر منطقه یی که آنان سربلند نمایند، سرکوب نموده و از ارزش های ملی و منافع و مصالح مردم خویش در برابر توطیه های گوناگون دشمن دفاع نمایند.
وزیر امور داخله با اشاره به کمک های ماموریت پولیس اتحادیه اروپا به پولیس ملی کشور درعرصه مسلکی سازی و همآهنگی با نهاد های عدلی و قضایی، گفت که مسلکی سازی پولیس و بهبود همآهنگی با نهاد های عدلی و قضایی یکی از اولویت های کاری وزارت امور داخله است که در این راستا کار های زیادی صورت گرفته و نقش کمک های ماموریت پولیس اتحادیه اروپا در افغانستان نیز در این زمینه برجسته بوده است.
در همین حال، رییس ماموریت پولیس اتحادیه اروپا درافغانستان نیز بر اهمیت استراتیژیک کمک های پولیس اتحادیه اروپا به پولیس ملی افغانستان تاکید نموده گفت که بر اساس تفاهم نامه یی که امروز با وزارت امور داخله امضا شد، کمک های ماموریت پولیس اتحادیه اروپا به پولیس ملی افغانستان تا دو سال دیگر در عرصه مسلکی سازی پولیس و بهبود همآهنگی با نهاد های عدلی و قضایی ادامه می یابد و اتحادیه اروپا دوام این کمک ها را مایه افتخار می داند.
طبق یک خبر دیگر: نورالحق علومی وزیر امورداخله عملکرد وآمادگی نیروهای امنیتی کشور دربرابرتوطیه ها ودسایس دشمنان مردم افغانستان را ستایش نمود .
وزیر امورداخله که از طریق ویدیو کنفرانس با قوماندانان امنیه ولایات سخن میگفت ، ازقربانی وتلاشهای شبا روزی نیروهای امنیتی در جهت حراست ازنوامیس ملی ستایش کرده دستور داد تا درجهت مبارزه با هراس افگنان وتامین صلح وامنیت درکشور بیشترازپیش تلاش نمایند.
در این ویدیو کنفرانس وزیر امورداخله برهماهنگی هرچه بیشتر میان نهادهای امنیتی کشور تاکید نموده افزود که هراس افگنان دشمنان مردم افغانستان هستند ونیروهای امنیتی باید درهمکاری وهمآهنگی با متنفذین ، علما وبزرگان قوم مشترکا درراستای آوردن صلح وثبات درکشورکارکنند.
همچنان وزیرامورداخله همکاری و هماهنگی میان پولیس و مردم را یک امر ضروری عنوان کرده گفت : همانطوریکه پولیس خدمتگار مردم است، از مردم نیز میخواهیم با پولیس و نیروهای امنیتی خود که فرزندان خود شان هستند ، همکاری همه جانبه کنند .
در پایان این ویدیو کنفرانس ، قوماندانان امنیه ومسولین امنیتی ولایات از جریان وضعیت امنیتی ولایت های مربوط ، به وزیر امورداخله گزارش ارایه نموده، ازآمادگی خود درجهت سرکوب گروه های هراس افگن اطمینان دادند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا