جامعه

توافقنامه های ایجاد تسهیلات به معلولان امضاء شد

کابل ۲۸ سنبله باختر
وزارت دولت در امور شهدا و معلولین، ۱۵ توافقتنامه همکاری را، با مسوولان موسسات همکار ملی و بین المللی فعال در زمینه معلولیت، امضا کرد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، لعل الدین آریوبی، وزیر دولت در امور شهدا ومعلولین هنگام امضای توافقنامه ها گفت که این موسسات در بخش های بازتوانی بدنی، آموزش، تقویت اقتصادی، ادغام مجدد در جامعه، مشارکت سیاسی، ساخت اعضای بدن مصنوعی، ورزش، درمانی روحی و روانی و مشوره دهی اجتماعی وفرهنگی برای افراد دارای معلولیت فعالیت می کنند.
آریوبی افزود که فعالیت های این موسسات تقریباً تمام ولایت ها را تحت پوشش قرار داده است و به افراد دارای معلولیت به هدف خود بسندگی و خود اتکایی، خدمات عرضه می کنند.
وی گفت هدف امضای این توافقنامه ها با موسسات فعال در بخش معلولیت این است تا از هماهنگی لازم برای همکاری های دوجانبه، ایجاد پلان کاری مشترک، کیفیت خدمات وتشخیص نیاز مندی های اساسی افراد دارای معلولیت، اطمینان حاصل شود.
امضای این موافقتنامه ها همچنان زمینه را برای وزارت دولت در امور شهدا ومعلولین فراهم خواهد کرد که عرضه خدمات به افراد دارای معلولیت را در سراسر کشور به گونه درست مدیریت کند.
یکی از این توافقنامه ها با مسوولان عزیزی بانک امضا شد و براساس آن وارثان شهدا وافراد دارای معلولیت که کارت بانکی دارند، می توانند حقوق سالانه شان را به سادگی از شعبات این بانک در مرکز وولایت ها در یافت کنند ختم نجیب بهزاد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا