سیاست

معاون ریاست جمهوری: در حکومت اختلافی بر سر تطبیق اصلاحات و برگزاری انتخابات وجود ندارد

کابل باختر 24 دلو
معاون سفیر ایالات متحده امریکا در کابل، بعد از ظهر امروز با قانونپوه سرور دانش معاون رییس جمهور دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،
در این دیدار معاون رییس جمهور ضمن ابراز تأسف از کندی در تطبیق روند اصلاحات انتخاباتی گفت: طرح قانون تشکیل و صلاحیت کمیسیون های انتخاباتی از سوی کابینه مورد تأیید قرار گرفته و به زودی توشیح خواهد شد. وی از عزم قاطع حکومت در برگزاری انتخابات پیش رو در سال آینده خبرداده گفت: پس از بررسی مسائل امنیتی و اقتصادی که از سوی ادارات مسؤل انجام خواهد شد، انتخابات در سال آینده برگزار می گردد.
معاون رییس جمهور تلاش کمیسیون اصلاحات انتخاباتی و بسته های پیشنهادی که از سوی آن کمیسیون به حکومت ارائه شده است را قابل قدر دانست و از همکاری های تخنیکی جامعه جهانی در آن زمینه، نیز قدردانی کرد. وی تصریح کرد که پروسه تطبیق اصلاحات انتخاباتی درجریان است و هیچگونه اختلاف نظر در تطبیق اصلاحات انتخاباتی و همچنین برگزاری انتخابات وجود ندارد.
دراین دیدار معاون سفیر امریکا در کابل نیز گفت: کاخ سفید علاقه مند است که بداند برای تطبیق اصلاحات انتخاباتی و ایجاد کمیسیون های جدید چه نیازمندی هایی وجود دارد. وی حمایت از پروسه اصلاحات انتخاباتی و فراهم شدن کمک های مالی برای برگزاری انتخابات پیش رو را از مواردی عنوان کرد که واشنگتن تمایل دارد در آن ها سهم بگیرد.
معاون سفیر امریکا در کابل در مورد اظهارات یکی از مقام های ارشد امنیتی کاخ سفید که گفته بود، حکومت افغانستان در سال 2016 با خطر فروپاشی مواجه است گفت: از اظهارات رییس بخش هماهنگی سازمان استخبارات امریکا در مجلس سنا سؤ برداشت شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا