سیاست

صدراعظم هند با رئیس جمهور غنی طی تماس تیلفونی غم‌شریکی نمود

کابل باختر/ 11/ دلو
نارندرا مودی صدراعظم هند ظهر امروز طی یک تماس تیلفونی با محمد اشرف غنی رئیس‎ جمهوری اسلامی افغانستان، به نمایندگی از حکومت و مردم آن کشور، مراتب تأثر و تألم خود را به حکومت و مردم افغانستان بخاطر حملات اخیر تروریستی در کابل و شمار دیگری از ولایات کشور که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از هموطنان ما گردید، ابراز کرد و حملات تروریستی متذکره را به شدیدترین الفاظ محکوم نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این مکالمه تیلفونی صدراعظم هند به رئیس جمهور غنی، گفت که در همسایگی ما و شما پناهگاه ها و مراکز آموزش تروریستان وجود دارند که برای انجام این گونه حملات تروریستی تمویل و تجهیز می شوند. وی با تاکید گفت که هند و افغانستان در مورد از بین بردن پناهگاه های متذکره باید صحبت کنند و به مبارزه جدی‎تر در این خصوص، ادامه دهند. 
نارندرا مودی گفت که کشورش در زمینۀ مداوای مجروحین رویدادهای اخیر تروریستی به هرگونه همکاری و کمک آماده است و هند همیشه مانند دوست خوب، در کنار حکومت و مردم افغانستان قرار خواهد داشت.
در این تماس تیلفونی، رئیس جمهور غنی به نمایندگی از حکومت و مردم افغانستان از همدردی و غمشریکی حکومت و مردم هند، تشکر کرد و هند را دوست صادق و واقعی مردم افغانستان خواند. وی افزود: دوست واقعی این گونه است که در لحظات دشوار، همدردی و تسلیت خود را ابراز کند و مانند شما آمادۀ هرگونه همکاری باشد.
رئیس جمهور کشور، دیدگاه و فکر نارندرا مودی صدراعظم هند را در خصوص افغانستان و منطقه مورد ستایش قرار داد و با تأکید گفت که زمان آن فرارسیده است تا بخاطر منزوی ساختن کشورهای حامی تروریزم، تلاش ها بیشتر تسریع گردد.
رئیس جمهور غنی، فاجعه هفتم دلو در شهر کابل را مشابه به رویدادهای تروریستی ممبی و یازدهم سپتامبر نیویارک دانست و یکبار دیگر از همدردی صدراعظم هند و کمک های سخاوتمندانۀ آن کشور با افغانستان، ابراز امتنان نمود.     عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا