سیاست

سرقوماندان اعلی قوای‌ مسلح: قوای امنیتی و دفاعی، ماحول را تغییرداده و توطئه‌های دشمن را خنثی نموده اند

کابل باختر ۱۰ جوزا
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان در دومین روز سفرش به ولایت بلخ، امروز در مجلس عمومی که با حضور منسوبین ارشد قوای مسلح، سربازان، بریدملان و افسران قول اردوی ۲۰۹ شاهین در مقر آن قوماندانی برگزار گردیده بود، اشتراک و سخنرانی کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این مجلس رئیس‌جمهور کشور از تلاش و قربانی‌های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور قدردانی نموده گفت: شما با تعهد ملی خود بقای افغانستان را تأمین کردید، من بحیث سرقوماندان اعلی قوای مسلح و نیز مردم افغانستان بالای هریک شما افتخار می‌کند.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه قوای مسلح کشور ماحول را تغییر داده‌اند افزود، شما با همت والای خویش، توطئه‌های شوم دشمن را خنثی ساختید و از آنها به‌خاطر کمک‌رسانی به‌موقع برای آسیب‌دیده‌گان حوادث طبیعی، تشکر و قدردانی کرد.
سرقوماندان اعلی قوای مسلح از زحمات شبانه‌روزی قوای هوایی و سهم‌گیری آنها در عملیات‌های نظامی به‌خاطر سرکوب دشمن، تیم انجنیری خنثی‌سازی ماین‌ها و قوای‌خاص اردو، امنیت و پولیس ستایش کرد.
رئیس‌جمهور کشور گفت: من هرهفته از خانواده‌های شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی و نیز  از معلولین آنها جویای‌احوال می‌شوم و رسیدگی به ورثه‌های شهدا در اولویت کار من قرار دارد.
سرقوماندان اعلی قوای مسلح گفت که براساس پلان امنیتی چهارساله، افغانستان به اهداف خود در جهت تأمین امنیت پایدار دست خواهد یافت و قوای مسلح ما به‌شمول قوای هوایی بیشتر تجهیز می‌گردند.
رئیس‌جمهور تأکیدکرد که ارگان‌های ملی، امنیتی و دفاعی کشور باید در جهت مسلکی‌شدن بکوشند و از سیاست به‌دور باشند و تنها تعهد و تقوای شماست که معیار بوده می‌تواند. وی اضافه‌کرد که روند اصلاحات در نهادهای امنیتی و دفاعی تداوم می‌یابد و ساختار ترفیع نیز تدوین می‌گردد و پس از تشخیص، زمینۀ ترفیع بریدمل به افسر فراهم خواهد شد.
رئیس‌جمهور کشور حضور افراد مسلح غیر مسوول را غیر قابل‌قبول خواند و بر تغییر این وضعیت تأکید ورزید. وی به لوی‌درستیز وزارت دفاع ملی هدایت‌داد تا دورۀ آموزش‌های مسلکی را برای نیروهای نظم عامه و سرحدی، ترتیب نماید.
رئیس‌جمهور کشور انتخابات را روند ملی و اساسی دانست و گفت که دشمنان افغانستان از ارادۀ مردم می‌هراسند و مردم ما با بسیج ملی باید انتخابات را با موفقیت به‌انجام برسانند، زیرا مشروعیت نظام از رأی مردم تأمین می‌شود.
در این مراسم، سترجنرال محمدشریف یفتلی لوی‌درستیز وزارت دفاع ملی و تورن‌جنرال امان‌الله مبین قوماندان قول اردوی ۲۰۹ شاهین به گونۀ جداگانه صحبت کردند و از توجه، مواظبت، تشویق و حمایت همه‌جانبه رئیس‌جمهور نسبت به قوای مسلح، قدردانی کردند.
آنها در سخنان‌شان اطمینان‌دادند که به‌خاطر اهداف استراتیژیک دولت جمهوری اسلامی افغانستان و تأمین صلح و امنیت، ثبات، انکشاف و رفاه مردم، آمادۀ قربانی می‌باشند و نیروهای امنیتی و دفاعی دور از هرگونه روندهای سیاسی خواهند بود.
همچنان، رئیس‌جمهور کشور در دیدارهای جداگانه با سربازان، بریدملان و افسران، مشکلات، پیشنهادات و خواست‌های آنها را در بخش‌های اعاشه، تجهیز، ترفیع، اکرامیه، تطبیق فرهنگ مکافات و مجازات، افزایش در تشکیلات و تقویت قوای هوایی ، شنید.
محمد تراب به نمایندگی از سربازان، خداداد به نمایندگی از بریدملان و دگروال خان‌ بابا به نمایندگی از افسران قول اردوی ۲۰۹ شاهین، از حمایت، مواظبت و توجه رئیس‌جمهور از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور قدردانی نموده، اطمینان دادند که تحت هر شرایط در راه دفاع از وطن آمادۀ قربانی می‌باشند.
رئیس‌جمهور کشور ضمن ستایش از تلاش‌ها، قربانی‌ها و تعهد نیروهای امنیتی و دفاعی در راستای دفاع از وطن، اطمینان داد که پس از  غور، به پیشنهادات آنان رسیدگی می‌شود.
رئیس‌جمهور خطاب به این نیروها گفت: شما به شکل رضاکار در دفاع از وطن آماده هستید، من از خانواده‌های هریک‌تان به‌شمول زنان شامل در صفوف قوای مسلح تشکر می نمایم. وی بر اکمالات و اعاشۀ به موقع قوای مسلح نیز تأکید کرد.
رئیس‌جمهور کشور و هیئت همراه، پس از سفر دو روزه به ولایت بلخ و افتتاح دو پروژۀ برق‌رسانی و نیز دیدار با آُسیب‌دیده‌گان ناشی از سیلاب و خشکسالی ولایات شمال کشور، قبل از ظهر امروز به کابل برگشت.# احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا