سیاست

عبدالسلام رحیمی: حکومت افغانستان هیچ دسته مذاکره کننده را بدون زنان تشکیل نخواهد داد

کابل/۴حوت/باختر
نشست مشورتی صدای واحد زنان برای صلح به منظور دریافت نظریات و پیشنهاد های زنان در روند صلح، در ادامه سلسله نشست‌های مشورتی برگزار شد.
به گزارش آژانس باختر٬ حبیبه سرابی، معاون شورای عالی صلح، در این نشست گفت: زنان باید واضح سازند که نقش آنان در روند صلح چیست تا با اشتراک معنادار زنان در روند صلح، بتوانیم از حقوق اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و شرعی زنان حمایت کنیم.
حسینه صافی، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت: به منظورآن که نقش زنان در روند صلح مؤثر باشد، ما باید در مبارزه خود صادق باشیم. وی با ابراز تشکر از وزارت دولت در امور صلح به خاطر تسهیل این نشست‌های مشورتی، گفت این تاریخ است که قضاوت خواهد کرد که زنان افغان بر اساس چه طرح‌ها و استراتیژی‌هایی به پیش رفتند.
عبدالسلام رحیمی، نماینده خاص رییس‌جمهوری و وزیر دولت در امور صلح در این نشست گفت با حمایت از دستاوردهای دو دهه گذشته، باید تلاش شود فضایی که در چارچوب قانون اساسی و دیگر قوانین برای زنان تسجیل شده است، در روند صلح نیز همچنان حفظ شود.
رحیمی گفت از نخستین کارکردهای وزارت دولت در امور صلح این بوده تا راه اشتراک زنان در روند صلح را به صورت دوامدار تسهیل کند و این وزارت همواره حاضر است در زمینه حضور و  ظرفیت‌سازی زنان در این عرصه در سطوح ملی و بین‌المللی با آنان همکاری نماید.
او بار دیگر تأکید کرد که حکومت افغانستان هیچ دسته مذاکره‌‌کننده‌ یی را نخواهد فرستاد، تا زمانی که حضور زنان در آن تیم تضمین شود.
در این نشست، اشتراک‌کنندگان در چهار گروه کاری در بخش‌های اقتصادی ـ اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و شرعی بحث و تبادل نظر نمودند و در اخیر پیشنهادها و نظریات‌شان را ارائه کردند.عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا