امنیت

حمله انتحاری در کابل جان ۲۹ نفر را گرفت

کابل  باختر  اول  حمل
در یک حمله انتحاری امروز  در کابل ۲۹ نفر جان باخته و ۵۲  نفر دیگر زخم  برداشتند.
به گزارش آژانس باختر، حوالی چاشت امروز جمعیتی از مردم که تازه از مراسم جهنده بالا از زیارت سخی برگشته بودند در سرک دانشگاه کابل از سوی یک انتحار کننده اماج قرار گرفتند.
مقامات پولیس کابل میگویند که انتحار کننده پیاده و مواد انفجاری را در میان لباس هایش پنهان ساخته و از مسیر چهارراه  دهبوری خود را به جاده دانشگاه کابل رسانده بود.
این در حالیست که محل برگزاری مراسم جهنده بالا در کارته سخی ذریعه سه کمربند امنیتی محافظت میشد.
مهاجم انتحار کننده توانسته بود تا از کمربند سوم امنیتی عبور نماید و جمعی از مردم را اماج قرار دهد.
داوود امین سرپرست قومندانی امنیه ولایت کابل خود میگوید که آنها قبلاً ازاحتمال یک حمله انتحاری در مراسم نو روز در کارته سخی آگاه بودند و تدابیر تجدیدی را اتخاذ کرده بودند و حالا چگونگی نفوذ انتحار کننده را بررسی میکنند.
او شمار قربانیان این حادثه را ۲۳  شهید و هشت زخمی ذکر میکند در حالیکه نصرت رحیمی معاون سخنگوی وزارت امور داخله شمار تلفات را ۲۶ نفر گفته است، مگر مقامات در وزارت صحت عامه کشور میگویند که در این حادثه ۲۹ نفر جان باخته  و ۵۲ نفر دیگر زخمی شده اند.
طالبان دست داشتن شان را در این حمله رد کرده اند این حمله که مسوولیت آن را داعش به عهده گرفته  واکنش های تند مردم را در قبال داشته است.
مردم میگویند که فرق میان داعش و طالب نیست هر دو مردم را میکشند آنچه مهم است که هر دو گروه به ارزش های انسانی حمله میکنند و در صدد تقابل قومی ومذهبی در افغانستان اند.  مگر مردم ما تسلیم این گونه زور گویی ها و برنامه های تروریستی نمیشوند .
ریاست جمهوری و ریاست اجرائیه هم این حمله را محکوم کرده اند ختم  عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا