جامعه

درجریان سالروان یک میلیون تن ازشهروندان از باغ وحش دیدن کرده اند.

کابل باختر 21 حوت
باغ وحش کابل به محل تفریگاه مبدل شده است.به گفته مسوولان حدود یک میلیون شهروند ازباغ وحش کابل درجریان سالروان دیدن کرده اند.
به گزارش خبرنگارآژآنس باخترصدهانوع پرنده ،خزنده وحیوانات درباغ وحش کابل موجود می باشد وهر روز شماری از شهروندان به تماشای  وحش به محل می ایند.
قدسیه  که در بخش صحی یکی از شفاخانه کابل کار می کند و با دو پسرش به باغ وحش کابل  امده است می گوید به خاطر تفریح فرزندانم را اینجا  آورده ام.
او گفت تغییراتی زیادی نسبت به گذشته در باغ وحش به وجود آمده است ای کاش با آنانی که به اینجا می ایند سبب اذیت  حیوانات وحش نشوند.                      
اینکه  درباغ وحش چه تعداد پرنده ،خزنده و حیوان های وحشی وجود دارد. عزیز گل ثاقب امر باغ وحش کابل معلومات داد وگفت در حال حاضر یک صد نوع حیوان ،پرنده ،خزنده و شش صد نوع ماهی  در باغ وحش موجود می باشد و به شکل مسلکی و معیاری نگهداری می شوند.
به گفته و ی در این جا  وترنر های مسلکی کار می کنندوحتی نسل گیری هم صورت می گیر د .
وی افزود که در سال گذشته حدود یک میلیون شهروند  که75 هزارتن انان را شاگردان مکتب ، محصلان و کودکان بی بضاعت تشکیل می دادند از باغ وحش دیدن کرده اند.
در کنار هر قفس لوحه معلومات نصب است و به زبان های دری ،پشتو و انگلیسی پیرامون حیوانات موجوددر قفس ها نوشته شده است.
اوهمچنان گفت که برای اگاهی مردم بر نامه های اموزشی تعلیمی وتربیتی ازطریق تلویزیون معارف و سایر مطبوعات نشرمی شود.
ثاقب درادامه بیان کرد که در سال گذشته پنج تن از کارمندان باغ وحش ازچهار باغ وحش کشور چین دیدن کردند  و فضای همکاری میان دونهاد باز شده است.
ثاقب در برخی اقدامات نیز اشاره کرد وگفت که دیوارهای اطراف باغ وحش بلند و نو دیوار ساخته شده است .
عزیزگل ثاقب در اخیراز تمام شهر وندان خواست تا در موقع باز دید از باغ وحش باید نزدیک به قفس ها نشوند و از انداختن مواد خوراکی به  حیوانات ، پرنده ها و خزنده ها خود داری کنند . مومنه احمدیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا