جامعه

یک مرد روزانه یک کیلو گرام سنگ میخورد

ایبک / باختر/ 12/ دلو
مردیکه روزانه یک کیلو گرام سنگ میخورد و درسمنگان زندگی میکند.
صوفی عبدالرازق هشتاد و دو ساله باشنده قریه آسیا آباد ولسوالی حضرت سلطان ولایت سمنگان از بیست سال بدینسو روزانه یک کیلو گرام سنگ میخورد.
این مرد درمیان اهالی قریه به نام ابه سنگ خور مشهور است .
وی میگوید بیست و دو سال قبل که خانمش از اثر مریضی فوت کرده و ازوی چهار طفل خورد سال که دو دختر و دو پسر باقی ماند .
ابتداء موصوف زغال میخورد بعداً به خوردن سنگ شروع کرد.
این مرد درجواب سوال که چرا سنگ میخورد میگوید: این سنگ روزی من است ومن آنرا میخورم .
این مرد درطول این مدت از سنگ آهکی که خواص فزیکی آن نرم بوده و بعداز حرارت دادن به سنگ چونه تبدیل میشود استفاده میکند قراریکه دیده میشد دندان های این مرد کهن سال هنوز هم ثابت بوده و توانائی میده نمودن سنگ را دارد و به سادگی سنگ را جویده وبعداً بلع مینماید.
باوجودیکه این مرد هر روز سنگ میخورد و مریض نشده اما وی میگویدکه اگر روزانه یک کیلو کمتر و یا هم بیشتر سنگ نخورم وضعیت جسمانی ام تغییر خورده خسته و افسرده و حتی مریض میشوم .
ملا محمد هاشم چهل و شش ساله یک تن از اقارب وی میگوید صوفی عبدالرزاق یک شخص خوش اخلاق و مهربان است و درطول حیاتش با هیچ کسی جاروجنجال نداشته است وی پیرو طریقه قادریه میباشد.
اکنون از اثر کهولت سن مدت دوسال میشود حالا چشم چپ بابه سنگ خورنابینا شده است  ،میگوید: هر مشقت و مریضی از طرف خداست به همین دلیل به داکتر مراجعه نمی کنم .
بابه سنگ خور پس از مرگ خانمش دوباره عروسی نکرده است .
درسال گذشته پسر بزرگ وی نیز وفات نمود حالا وی همرای سه نواسه اش که دو دختر و یک پسر وعروسش دریک اتاق گلی زندگی میکند.
وی قبلاً دهقان بودداکتر سراج الدین نظری یک تن از داکتران بخش شفاخانه ولایتی سمنگان میگوید خوردن سنگ برای انسان ضرر داشته انواع تکالیف را به معده به بار می آورد و سبب التهاب مزمن معده دردی و خیم شدن جدال معده میگردد.
این متخصص گفت سنگ هیچ مواد غذایی نداشته وقتیکه انسان آن را میخورد درمعده هضم نشده و بعداز گذشتن از معده از راه معقد خارج میشود.
وی گفت حالا سنگ در معده این شخص مطابقت پیدا نموده به همین سبب دربدن اوکدام مفاد و یا هم ضرری نمی رساند.
ختم/ ناجیه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا