جامعه

سند مدیریت محیط زیست و مسایل اجتماعی طرح اعزام کارگران به خارج و کاریابی در داخل تأیید شد

کابل باختر 7 اسد 
سند محیط زیست و مسایل اجتماعی طرح اعزام کارگران به خارج و کاریابی در داخل، در نشست دوم مشورتی سهم ‌داران و شرکای این پروژه که با وزارت کار وامور اجتماعی دیروز برگزار شد، مورد تأیید قرار گرفت.
به گزارش آژانس باختر، سید انور سادات سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی پیرامون این طرح صحبت  کرد و گفت که افغانستان با چالش‌های گوناگون امنیتی، اقتصادی و اجتماعی رو به رو است  اما چالش فقر و بی‌ کاری، بر معضل اجتماعی کشور تاثیر بیشتر داشته ‌است که طرح  کنونی می‌تواند یک راهکار مناسب در جهت کاهش فقر و بی ‌کاری در کشور باشد و از اهمیت به سزایی برخوردار است.
وی افزود که طرح اعزام کارگران به خارج و کاریابی در داخل، از سوی بانک جهانی تمویل می‌شود و نخستین تجربهٔ این نهاد است که پس از منظوری و نهایی سازی آن، پنجاه میلیون دالر از سوی این بانک به طرح  یادشده اختصاص داده خواهد شد.
همچنان علاوه کرد که با نهایی شدن این سند، روند اعزام کارگران به امارات متحدهٔ عربی و کاریابی در داخل به گونهٔ عملی آغاز خواهد شد.
همچنان در این نشست، افزون بر معرفی، اهداف، روند تهیهٔ سند، جایگاه و مسوولیت‌های نهادهای تطبیق کننده، پیرامون برنامهٔ کاهش خطر، تاثیرات و تهدیدهای عمدهٔ محیط زیست و اجتماعی، مشارکت شهروندی، کارشیوهٔ رسیدگی به شکایت‌ها،‌ سیستم نظارت از فعالیت‌های طرح ، مشوره و شریک‌ سازی معلومات عامه نیز بحث شد . نیلوفر دانش

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا