سیاست

وزیر امور خارجۀ روسیه طی تماس تیلفونی با رئیس جمهور غنی صحبت کرد

کابل باختر 6 سنبله
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان دیروز با سرگی لاوروف وزیر امور خارجۀ فدراتیف روسیه، صحبت تیلفونی نمود. 
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این مکالمه تیلفونی، رئیس جمهور کشور از تلاش های دوستان و شرکای منطقوی و بین‌المللی به خصوص دولت فدراتیف روسیه به خاطر تامین صلح دایمی در افغانستان، قدردانی نموده، گفت که برنامۀ همه جانبۀ صلح در کنفرانس دوم کابل که در مشورت با اقشار مختلف مردم افغانستان و حمایت جامعۀ بین‌المللی ترتیب گردیده بود، تمام اصول اساسی را برای رسیدن به صلح سرتاسری و پایدار تعیین نموده است.
رئیس جمهور غنی گفت: به‌خاطر اینکه اصول اصلی و اساسی که همانا صلح تحت مالکیت افغان‌ها است، در نظر گرفته شود و هر آن پروسۀ که در این بخش کار می کند، باید در هماهنگی کامل برای آن آمادگی گرفته شود، موثریت این نشست‌ها را بیشتر خواهد ساخت.
در این صحبت تیلفونی، وزیر امور خارجۀ دولت فدراتیف روسیه از رئیس جمهور غنی به خاطر اینکه برایش فرصت صحبت تیلفونی را داد، تشکر کرد و افزود که ما به مالکیت افغان‌ها صلح می خواهیم و در این راستا به هرگونه همکاری موثر آماده هستیم و در هماهنگی با حکومت افغانستان هر گونه تلاش و همکاری را انجام  خواهیم داد.
همچنان در این مکالمه تیلفونی تصمیم گرفته شد که به منظور آمادگی ها و موثریت بیشتر، نشست مسکو به تعویق انداخته شود، تا هر دو کشور مشترکاً برای این نشست آمادگی بگیرند و دولت های افغانستان و روسیه مشترکاً این نشست را مدیریت و میزبانی کنند.
به همین ترتیب خاطرنشان گردید که در این مدت حکومت افغانستان در داخل کشور به مشورت های خویش ادامه دهد و تیم های هر دو کشور در خصوص چگونگی این نشست و زمان برگزاری آن، به گونۀ مشترک کار نمایند.ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا