تبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به نشراتی برخی از روزنامه های چاپی غیر حکومتی در پایتخت چهار

شنبه 18 اسد

شماری از روزنامه های چاپی غیر حکومتی در پایتخت که بدسترس قرار گرفته اند، در شماره های امروزی به بحث روی مسایل مختلف سیاسی و نظامی در کشور پرداخته و نیز اخبار و گزارش هایي را در مورد رویداد های جاری در کشور ومنطقه نشر کرده اند.

روزنامه آرمان ملی در کنار نشر سایر مطالب سرمقاله ای شماره امروزی را زیر عنوان، کومردی که یک قدم را بردارد؟ نوشته است. این روزنامه همچنان در صفحه اول خبرداده که گروه های مسلح غیر مسوول  مردم شمال را اذیت میکنند.

به نوشته آرمان ملی، سازمان استخبارات پاکستان راه دیگر جنگ با دولت افغانستان را روی دست گرفته است. این روزنامه نوشته به گزارش رسیده از منابع موثق به ارمان ملی، دفتر استخبارات پاکستان " آی آس آی " در نظر دارد در آینده نزدیک، یک گردهمایی را با شرکت یکهزار و پنجصد ملای پاکستانی و طالب افغان در شهر کویته راه اندازی نماید.

سرپرستی این گردهمایی را عبدالله ذاکر یکی از اعضای رهبری گروه طالبان که همکار نزدیک ملا عمر رهبر گروه طالبان است به عهده گيرد.

گزارش حاکیست، آی اس آی در ین گردهمایی از اشتراک کننده گان میخواهد تا علیه دولت اسلامی افغانستان فتوا صادر کنند که این دولت غیر اسلامی و دست نشانده غربی ها بوده جهاد در برابر آن فرض است.

آرمان در مطلب دیگر زیرعنوان، اشتغال کابل به وسیله سگ ها صدای مردم را بلند کرده است نوشته : با وجودیکه نهادهای مسوول از کشتن سگ های ولگرد در شهر کابل خبر می دهند، ولی بسیاری از باشنده گان شهر از موجودیت سگ های ولگرد شکایت جدی دارند و حكومت را مقصر ميدانند که در کشتن و دور ساختن سگ های ولگرد از سهل انگاری کار می گیرد و درین مورد توجه ندارد.

به همین ترتیب آرمان ملی در برگهای دیگری شماره امروزی به نشر سایر مطالب نیز پرداخته است.

اما روزنامه وحدت دربرگ نخست نوشته که عبدالرحیم

وردگ رفت ولی در مطلب دیگر زیر عنوان وزیر مالیه هم می ورد؟ نوشته: کار شناسان میگویند اسناد موجود بر علیه آقای زاخیلوال مستند و غیر قابل انکار است و مستند بودن ادعاهای اداره عالی مبارزه با فساد، برای برکناری وزیر مالیه نتیجه بخش خواهد بود.

روزنامه وحدت در مطلب دیگر زیر عنوان، وزیر دفاع امریکا: جنگ افغانستان در مسیر درست است اما امریکایی ها می میرند نوشته : لیون پانیتا وزیردفاع ایالات متحده امریکا میگوید: ادامه جنگ در برابر تروریزم درافغانستان به یک چالش مبدل شده در یک مسیر درست حرکت می کند.

وزیردفاع امریکایی می گوید با آنکه جنگ افغانستان در مسیر درست حرکت می کند اما با آنهم امریکایی ها درین جنگ می میرند.

روزنامه وحدت در صفحه اخیر شماره امروزی مطالبی را زیرعنوان، 17 اسد روز تاریک در تاریخ افغانستان. وزارت  امور زنان: به زنان سی فیصد در ادارات سهم داده شود را نشر کرده است

روزنامه هشت صبح در برگ نخست پرسیده که بسم الله محمدی نیز استعفا می کند؟ این روزنامه در مطلب دیگر که آنرا در صفحه نهم دنبال کرده نوشته که وزیر مالیه : اتهام علیه من یک دسیسه سیاسی است.

هشت صبح باز هم درمطلب دیگر نوشته که رحیم وردک وزارت دفاع را ترک کرد.

هشت صبح در صفحه دوم شماره امروزی نوشته که اعتصاب در هرات پایان یافت به نوشته این روزنامه اتحادیه های صنفی هرات درپی سفر سرپرست وزارت داخله به این شهر و برکناری فرمانده پولیس آن به اعتصاب کاری خود پایان دادند.

اعتصاب اتحادیه های داکتران، کارخانه داران، شورای متخصصان و چند نهاد دیگر، شفاخانه ها، کارخانه ها و صرافی ها در هرات بسته بود.

هشت صبح همچنان سرمقاله ای شماره امروزی را به اعتصاب هراتیان اختصاص داده وزیر عنوان، اعتصاب ستودنی به آن پرداخته است. هشت صبح همچنان در صفحه های دیگر شماره امروزی مطالب فراوانی را نشرکرده است به همینگونه روزنامه های انصاف، ماندگار، سخن جدید و دیگران، در شماره های امروزی یا به نشر مطالب مشابه ای پرداخته اند و یا دنبال سایر مطالب شده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا