صحت

داکتر دلیل بحیث مهمان ویژه در مراسم فراغت پوهنتون آغاخان شرکت کرد

داکتر ثریا دلیل سرپرست وزیر صحت عامه در بازدید از شفاخانه آغاخان در شهر کراچی پاکستان، از مقامات آن شفاخانه خواست تا شفاخانه ده طبقه ای جمهوریت کابل را فعال نمایند.

داکتر دلیل که به خاطر اشتراک در بیست و چهارمین دور فراغت پوهنتون آغاخان بحیث مهمان ویژه از سوی رهبری آن پوهنتون دعوت شده بود، صبح امروز به کابل برگشت.

به گزارش خبرنگار آژانس اطلاعاتی باختر، سرپرست وزارت صحت عامه در میدان هوایی بین المللی کابل به خبرنگاران گفت که پوهنتون آغاخان همه ساله در مراسم فراغت محصلان مربوط، یکی از مقامات کشورها را به حیث مهمات ویژه دعوت مینماید و بنابر توسعه روابط علمی و اکادمیک جمهوری اسلامی افغانستان با جهان، این بار از کشور ما بحیث مهمان ویژه در مراسم فراغت محصلان پوهنتون آغاخان دعوت صورت گرفت.

داکتر دلیل بیان داشت که در این دور، بیش از سه صد تن به سویه های ماستر، دوکتورا، و لیسانس فارغ گردیدند و در میان آنان سه تن از افغانها نیز و جود داشتند که در رشته تعلیم و تربیه به سویه ماستری و نرسنگ فارغ شدند.

داکتر دلیل بیان داشت که از بخشهای شفاخانه آغاخان در کراچی نیز دیدن نموده و با مسوولان آن روی همکاری به خاطر فعال ساختن شفاخانه ده طبقه جمهوریت کابل صحبت کرد.

او گفت، مسوده ای که از سوی مسوولان شفاخانه آغاخان برای همکاری در زمینه یاد شده ترتیب شده بود، بالای آن بحث نمودیم و قرار است بزودی روی فعال ساختن شفاخانه متذکره از سوی شفاخانه آغا خان در کراچی توافق صورت گیرد.

داکتر دلیل خاطر نشان نمود که ساختمان شفاخانه جمهوریت برخی کمبودی ها و نواقص تخنیکی دارد که باید با مقامات جمهوریت چین برای رفع آن صحبت شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا