گزارش ها

طالبان گروه که٬ از صلح و صلح طلبان هراس دارد

کابل   باختر  ۱۲   سنبله
اعضای کاروان صلح می گویند که طالبان مسلح ، در مناطق تحت کنترول خود به انها اجازه نداده است.
این مطلب را بسم الله وطندوست سخنگوی کاروان صلح دیروز طی نشست مشترک با سران قومی ومردم عادی کندز بیان نموده است.
وطندوست گفت که در کندز با سران طالبان ارتباط  برقرار کرده واز آنها خواست تا برای اعضای کاروان صلح اجازه ورود به مناطق تحت کنترول طالبان داده شود.
موصوف علاوه کرد برای ما اجازه داده نشد تا برویم واز نزدیک با طالبان گفتگو کنیم.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی این گروه می گوید که بخاطر مشکلات امنیتی طالبان در مناطق تخت تسلط خود اجازه ورد به اعضای کاروان صلح را نداده اند.
تنها کندز نیست که طالبان در آن برای شاملان کاروان صلح مشکلات ایجاد میکنند
اعضای این  کاروان که با پای برهنه میخواهند تفکر واندیشه شان را برای صلح واعاده ثبات با اقشار مردم شریک سازند آنها قبلا هنگام رسیدن  به ولایت بغلان از سوی طالبان در ساحه دند غوری مورد اهانت وتحقیر قرار گرفتند.
یک عضو این کاروان میگوید زمانی که به ساحه اکاخیل ولسوالی دند غوری ولایت بغلان رسیده بودیم از طرف گروه بیست نفری طالبان توقف داده شده ومورتوهین وتحقیر  قرارگرفتیم .
بسم الله وطن دوست  یک عضو این گروه ادعا کرد است که طالبان به رغم  توهین وتحقیر این روند را یک پروژه خوانده اند واین حرکت را یک برنامه امریکایی عنوان کرده اند.
کمیسون حقوق بشر در واکنش به بر خورد طالبان با اعضای کاروان صلح خواهان هلمندی در ولایت های کندز و بغلان گفته است که دراین برخورد نقص میثاق های حقوق بشری است.
بلال صدیقی سخنگوی کمیسیون خقوق بشر با اشاره به این بر خورد گروه طالبان با کاروان صلح خواهان هلمندی گفته که از طالبان می خواهد تا به خواست صلح خواهانه مردم احترام گذشته وارزش های حقوق بشری را رعایت کنند.
صدیقی تاکید کرده که هیچ گروهی حق توهین به حرکت های مردمی در پیوند به صلح را ندارند وچنین نقض میثاق های حقوق بشری است.
به گفته او هر عملی که سبب هتک حرمت ومانع چنین حرکت های می شود در مغایرت با تمامی قوانین حقوق بشری بین المللی وقوانین بشر دوستانه بین الملی قراردا رد، هیچ گروهی حق ندارد که یک کتله از جوانان را برای صلح وتامین عدالت تلاش می کند مورد توهین قرار دهد ویا مانع حرکت های صلح خواهانه انان شود.شوخک / زیوری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا