جهان

واکنش ایران و پاکستان به مذاکرات صلح امریکا-طالبان

تهران – صدای امریکا – 19 سنبله – باختر
وزیر امور خارجه ایران یک روز پس از لغو مذاکرات صلح امریکا و طالبان از سوی دونالد ترامپ ‌گفت که در مورد وضعیت افغانستان به گونۀ جدی نگران است.
جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در صفحه تویترش روز یک شنبه گذشته نوشت که "خارجیان شکست‌خورده باید افغانستان را ترک کنند و برادرکشی در این کشور متوقف" شود.
او همچنان گفته است: "خارجیان می‌توانند از این وضعیت در افغانستان سو استفاده کنند و خونریزی تازه راه بیندازند."
ظریف افزود که کشورش آماده است تا "حکومت افغانستان، طرف‌های درگیر و همسایگان " را برای پایان دادن به خشونت‌ها در این کشور همکاری کند.
در همین حال، پاکستان در واکنش به تصمیم اخیر ترامپ مبنی بر لغو مذاکرات صلح امریکا با طالبان، دو طرف دخیل در این روند را به خویشتن داری فرا خوانده است.
وزارت خارجه پاکستان در اعلامیه‌ یی گفته است که نمایندگان امریکا و طالبان از خود تعهد نشان دهند تا روند گفت وگوهای صلح به گونه بهتر دنبال شود.
در این اعلامیه آمده است که اسلام‌آباد همواره خشونت‌ها را تقبیح کرده است و تاکید کرده است که پایان دادن به این خشونت‌ها از راه جنگ ممکن نیست.
وزارت خارجه پاکستان همچنان افزود که برای فراهم کردن تسهیلات در روند گفت وگوهای صلح افغانستان ادامه می‌دهد.
دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا ناوقت روز شنبه  با نشر چند پیام پیهم در تویتر از لغو مذاکرات امریکا با طالبان خبر داد و گفت که این تصمیم را به خاطر حملۀ اخیر گروه طالبان در کابل گرفته است.# بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا