فرهنگ

تلاش برای تامین امنیت بهتر برای خبرنگاران درهرات

شهرهرات 29 عقرب باختر
کمیته امنیت ومصئونیت خبرنگاران درولایت هرات  تدابیرجدی را بخاطر تامین امنیت بهتر اصحاب رسانه ها روی دست گرفته است .
این کمیته مطابق طرزالعمل شورای امنیت ملی وبه تاسی ازاحکام قانون اساسی افغانستان ، قانون مطبوعات ، قانون دسترسی به اطلاعات وطرزالعمل تاسیس وفعالیت رسانه های همگانی خصوصی به منظورتامین امنیت ومصئونیت خبرنگاران ورسانه ها درولایت هرات  ایجاد شده است.
محمد نعیم بهیر سرپرست معاون ولایت هرات ورییس کمیته امنیت ومصئونیت دردومین جلسه کمیسیون گفت: ازطریق این کمیته  تمام موارد مربوط به تامین امنیت خبرنگاران ازطریق ارگان های امنیتی ،استخباراتی ودفاعی پیگیری میشود.
در این جلسه برعلاوه آنکه احمد فواد احمدی بعنوان معاون کمیته امنیت ومصونیت ازطریق انتخابات علنی برگزیده شد فیصله بعمل آمد تا لیست تمام رسانه ها و کارمندان آنها از سوی اداره اطلاعات و فرهنگ جمع آوری و به اختیار کمیته قرار داده شود تا پس از این مسله تامین امنیت رسانه و کارمندان آن  روی دست گرفته شود.
پس از معرفی سه تن از خبرنگاران از سوی نهاد ها و خبرنگاران در ولایت هرات به این کمیته ؛ این دومین جلسه کمیته امنیت و مصونیت خبرنگاران است که در هرات است در هرات برگزار می شود.
ایجاد فضای مصئون کاری به خبرنگاران ،حصول اطمینان ازتامین امنیت رسانه ها، رسیده گی به قضایای خشونت علیه خبرنگاران ورسانه ها،پیگیری عاملین فشار،تهدید وخشونت علیه خبرنگاران وسپردن آنها به پنجه قانون وایجاد زمینه کاری مصئون به رسانه ها،توجه به خانواده های شهدا وزخمی شده گان وتامین ارتباط مسلکی بیشتربین رسانه ها وحکومت را ازدیگراهداف تاسیس این کمیته میباشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا