سیاست

پیـــــــــام مارشال محمد قسیم فهیم

کابل/28/سنبله/باختر
معاون اول ریاست جمهوری به مناسبت دومین سالگشت شهادت شهید صلح پروفیسور استاد برهان الدین ربانی، رهبر جهاد و مقاومت مردم افغانستان ، رئیس جمهور اسبق دولت اسلامی افغانستان و رئیس شورای عالی صلح
هموطنان عزیز، خواهران و برادران!
دو سال پیش به تاریخ 29 سبنله 1390، پروفیسور استاد برهان الدین ربانی رهبر جهاد و مقاومت مردم افغانستان؛ رهبر جمعیت اسلامی افغانستان، رئیس جمهوری اسبق دولت اسلامی افغانستان  و رئیس شورای عالی صلح از اثر یک حمله انتحاری بوسیله تروریست های کور دل که در لباس مذاکره کننده صلح به منزل وی دعوت شده بودند، به شهادت رسید.
بدین مناسبت مراتب تسلیت و عمیق ترین تأثرات خود را به خانواده آن مرحوم و مردم افغانستان تقدیم می دارم.از خداوند منان برای آن مرحومی بهشت برین آرزو می کنم.
شهید پروفیسور استاد برهان الدین ربانی در همه ادوار زنده گی خویش کاروان جهاد و مقاومت مردم افغانستان را با درایت تمام رهبری کرد. او در زنده گی خویش پیوسته درکنار مردم مجاهد افغانستان ایستاد و سپاه مجاهدین قهرمان کشور را بسوی پیروزی بر علیه اشعالگران اتحاد شورای وقت رهبری کرد.
شهید پروفیسور استاد برهان الدین ربانی، پس از پیروزی جهاد به زعامت کشور رسید و این ماموریت را تا آغاز کار اداره موقت ادامه داد.
استاد شهید زمانی که در نتیجه پروسه بن قرار شد اداره موقت در افغانستان تشکیل شود، در یک انتقال مسالمت آمیز در تاریخ افغانستان، از زعامت کشور کنار رفت ولی تلاش هایش را برای آوردن صلح و ثبات در کشور  پیگیری کرد  تا د ر این راه به شهادت رسید.
شهید پروفیسور استاد برهان الدین ربانی، مردی اندیشمند، متواضع، صلح جو و خیر خواه بود و در همه برهه های زنده گی اش از داعیه برحق مردم افغانستان در راه رسیدن به صلح و ثبات، حکومت و نظام اسلامی و رفاه اجتماعی بر نگشت و  آن را مدیریت کرد.
او در حالیکه در آخرین ماموریت، می خواست برای آوردن صلح در کشور کار کند و رهبری شورای عالی صلح افغانستان را به عهده داشت به شهادت رسید و آرمان بازگشت صلح و آرامش به کشور عزیزش را با خود برد.
مردم افغانستان نبود او را در شرایط کنونی که افغانستان هنوز در گیر نا آرامی و جنگ است، یک ضایعه بزرگ می دانند.
با شهادت او مردم افغانستان یک مصلح بزرگ، رهبر اندیشمند و شخصیت فاضل را از دست دادند.
یک بار دیگر یاد و خاطره آن شهید گرامی  و همه شهدای وطن عزیز را ارج گذاشته به روح پاک او و همه شهدای گلگون کفن افغانستان اتحاف دعا می کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا