اقتصاد

کمیسیون تدارکات ملی ۴۸ مورد تدارکاتی را منظور کرد

کابل/ ۹ثور/ باختر
کمیسیون تدارکاتی ملی٬ ۴۸ مورد تدارکاتی به شمول تدارک ۵۰۰ عدد وینتلاتور و تخصیص ۳۱۳ میلیون افغانی برای ترمیم و اعمار مراکز صحی را منظور کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر٬ جلسۀ کمیسیون تدارکات ملی تحت ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان دیروز در ارگ برگزار شد.
در این جلسه ۴۹ مورد تدارکاتی به بحث و بررسی گرفته شد که در نتیجه ۴۸ مورد آن به ارزش بیش از ۱۲.۵ میلیارد افغانی منظور شد.
کمیسیون تدارکات ملی در رابطه به دو قرارداد شامل پروژه بازسازی قصر جبل السراج و پروژه بازسازی قصر بالا باغ پغمان تصمیم گرفت که پول این پروژه ها که بیش از ۳۱۳ میلیون افغانی می شود به ترمیم و اعمار شفاخانه ها و مراکز صحی در کشور اختصاص داده شود.
علاوه بر آن قرارداد پروژه تهیه و تدارک ۵۰۰ عدد وینتلاتور و درخواست منظوری مستقیم کیت های تشخیص و مواد مصرفی COVID-19 از طریق وزارت صحت عامه نیز مورد بررسی کمیسیون قرار گرفت و منظور شد.
پیشنهاد مشترک وزارت های دفاع ملی و امور داخله مبنی بر افزایش صلاحیت پولی در خریداری های پرچون از پنج میلیون افغانی به بیست میلیون افغانی برای مدت سه ماه از سوی کمیسیون منظور شد.
علاوه بر آن درخواست هدایت وزارت امور داخله مبنی بر تعدیل فیات در قراردادهای این وزارت و فهرست داوطلبان احتمالی و دو درخواست هدایت وزارت دفاع ملی مبنی بر طی مراحل پروژه های ملزومات طبی، ادویه و ریجنت های مورد نیاز شفاخانه ها و درخواست هدایت پیرامون تدارک یک قلم تیل ضرورت چهار فروند هلیکوپتر قوای هوایی نیز در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و در زمینه هدایات لازم اصدار یافت.
یادداشت اداره بانک جهانی در ارتباط به پروژه های برنامه میثاق شهروندی نیز در کمیسیون بررسی شد. در همین حال درخواست منظوری تعدیل بعضی از پروژه ها مورد بررسی و مداقه کمیسیون تدارکات ملی قرار گرفت.
علاوه بر آن وزارت ترانسپورت درخواست منظوری فسخ قرارداد پروژه ترمیم سرک شاهراه عمومی سالنگ لات سوم را به جلسه ارائه کرد که از سوی کمیسیون اعاده شد و به یک هیئت وظیفه سپرده شد که موضوع را بررسی همه جانبه کرده و گزارش آن را به کمیسیون ارائه کند.
وزارت ترانسپورت درخواست تصحیح فورم کمیسیون پروژه گردیز تا روحانی بابا فاز اول با فرش اسفالت پکتیا را به کمیسیون پیشکش کرد و منظور شد.
از سوی هم طبق اجندا در این جلسه اعضای کمیسیون، گزارش تحقق هدایات فیصله های قبلی این کمیسیون را که شامل بعضی از پروژه ها است، به بحث گرفتند.
رییس جمهوری حین بحث بالای پروژه ها به مسوولان نهادهای تدارکاتی تاکید کرد که در عرصه تقویت شفافیت و مؤثریت پروژه های تدارکاتی با نهادهای تمویل کننده بین المللی مساعی مشترک بیشتر از پیش به خرج دهند. 
احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا