سیاست

شورای عالی ستندرد برگزار شد

کابل باختر 6/ثور

جلسه شورای عالی ستندرد، امروز به ریاست محمد کریم خلیلی معاون دوم رئیس جمهور و رئیس آن شورا، برگزار شد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر خبر داد،در جلسه رئیس عمومی اداره ملی ستندرد گزارش مختصری از فعالیتهای این اداره ارائه نموده و اظهار داشت که در بخش تدوین ستندردهای ملی و ساختمانی در مجموع 13 کمیته تخنیکی فعالیت داشته که با تهیه ستندردها در زمینه های مختلف ضمن افزایش مصونیت، زمینه تشویق سرمایه گذاری نیز ایجاد می گردد. وی همچنین بر جذب افراد مسلکی و متخصص تاکید نمود.

در ادامه اداره ملی ستندرد 44 ستندرد ملی تهیه شده شامل 18 ستندرد محصولات و 26 ستندرد روشهای آزمایش را ارائه نمود. اعضای شورای عالی ستندرد پس از بحث و بررسی مفصل و طرح یک سلسله سوالات و پیشنهادات، ستندردهای متذکره را مورد تصویب قرار دادند. به گفته اداره ملی ستندرد این ستندردهای متذکره قبلا به صورت همه جانبه در کمیته های تخنیکی این اداره مورد بحث و بررسی قرار گرفته و سپس برای تایید به این کمیته ارائه می گردد.

همچنین در این جلسه لایحه تفتیش واردات که از سوی اداره ملی ستندرد تهیه شده بود مورد غور و بررسی اعضا قرار گرفت. شورا در این ارتباط با توجه به اهمیت موضوع اعضاء را مکلف نمود که لایحه متذکره را مجددا مورد مطالعه قرار داده تا در جلسه بعدی به صورت همه جانبه در مورد آن تصمیم  اتخاذ گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا