امنیت

محمدیونس قانونی: نیرو های امنیتی کشور فرزندان دلیر و راستین این مرز و بوم هستند

کابل باختر اول سنبله
جلسه مشترک امنیتی امروز به ریاست محمدیونس قانونی معاون اول ریاست جمهور در قصر گلخانه صدارت برگزار شد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،در آغاز جلسه، معاون اول ریاست جمهوری شجاعت، ایستاده گی و شهامت نیرو های امنیتی افغانستان را که در سراسر کشور مصروف انجام وظایف امنیتی و یا مقابله با دشمنان صلح و آرامش کشور عزیز ما هستند، قدردانی کرده افزود که نیرو های امنیتی افغانستان فرزندان دلیر و راستین این مرز و بوم هستند که در راه خدمت به مردم کشور شان و برقراری صلح و ثبات در افغانستان با از خود گذری و ایثار پیکار می کنند تا شرایط پیشرفت و ترقی افغانستان را مهیا سازند و در این راه شماری از آنان جان های عزیز شان را قربان می کنند.
در این جلسه مسئولان نهاد های امنیتی گزارش های شان را پیرامون وضع امنیتی در کشور ابراز داشتند.
بر طبق گزارشی که سترجنرال بسم الله محمدی وزیر دفاع ملی ارایه کرد نیرو های امنیتی کشور با شجاعت تمام جلو تحرکات دشمن را در ولایت کندز  گرفته و طی عملیات هایی که هنوز هم بمنظور پاکسازی آن ولایت از وجود دشمنان ادامه دارد، بسیاری از مناطقی که در برخی از ولسوالی های آن ولایت  در اشغال دشمنان مردم ما بودند، دوباره آزاد و دشمن با دادن تلفات سنگینی متواری شده است که مورد پیگرد نیرو های امنیتی ما قرار دارند.
وی از ادامه عملیات ها در ولایت های بدخشان و فاریاب و تصفیه مناطقی که در آن ولایت ها در کنترول دشمن قرار داشت یاد کرده افزود که نیرو های ما در این ولایت ها به پیروزی های چشم گیری دست یافته اند .
در جلسه همچنان  پیرامون چگونگی جذب کمک های جامعه بین المللی در جهت نقویت نیرو های هوایی افغانستان بحث های همه جانبه یی صورت گرفته و در این زمنیه گزارش نهاد های امنیتی کشور استماع گردید.
در جلسه فیصله شد تا  وزارت های دفاع ملی، امور داخله و ریاست عمومی امنیت ملی هریک بصورت جداگانه طرح های جدید در مواردی که بتواند در زمینه تقویت مورال و افزایش آماده گی های نیرو های امنیتی افغانستان کار ساز  باشد،  به جلسه آینده  امنیتی،  آماده سازند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا