جهان

ویروس کرونا در امریکا؛ بیش از ۶۴ هزار مورد دریک روزثبت شد

واشنگتن/ وی او ای / ۲۱ سرطان/ باختر
در حالی که جهان برای جلوگیری ویروس کرونا تلاش می‌ کند، در امریکا ریکارد جدیدی از ابتلا به این بیماری ثبت شد.
مقامات امریکایی روز پنجشنبه از ابتلا ۶۴ هزار نفر در ایالات متحده به بیماری کووید ۱۹ گزارش دادند که از آغاز شیوع ویروس کرونا تا حال بی پیشنه است.
ایالت‌های فلوریدا، اریزونا، کلیفورنیا و تکزاس بیشترین موارد ابتلا را گزارش داده اند.
انتونی فوچی، رییس انستیتوت مطالعات امراض ساری امریکا از والیان ایالت ها خواست که جهت جلوگیری ازگسترش ویروس کرونا، بازگشایی تشبثات و کارو بار ها را به تعویق بیندازند.
براساس معلومات پوهنتون جانز هاپکینز امریکا، تا صبح امروز درجهان،بیش از ۱۲ میلیون و ۶۲۵ هزارانسان به کووید۱۹ مبتلا شده اند که بیش  ازسه میلیون و۲۹۱تن آنان در امریکا به ثبت رسیده اند.
باوجودی که موارد ابتلا به ویروس کرونا هر روز بیشتر می‌شود، دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا بر بازگشایی کارو بار ها و برگشت زندگی به روال عادی آن تاکید می‌کند.
در یک اقدام تازه، دونالد ترامپ هشدار داده است که اگر مکاتب امریکا در آغاز سال تعلیمی در خزان امسال بازگشایی نشود، بودجۀ معارف را قطع خواهد کرد.
باوجودی که فکرمی‌شود کودکان به ویروس کرونا مصاب نمی‌شوند، واقعات مرگ و میر اطفال ناشی از ابتلا به این ویروس گزارش شده است.
در بعضی ایالت هایی که سواحل و رستورانت ها باز شده بودند، دوباره مسدود شده اند و حکومت نیز بعضی از محدودیت ها را دوباره وضع کرده است.
تا صبح امروز ویروس کرونا جان بیش از ۱۳۶ هزار نفر را در امریکا گرفته است.
در همین حال سازمان صحی جهان می‌گوید که در مورد مبارزهٔ بهتر برخی از کشورها تحقیق می‌کند.
ملل متحد محراق ویروس کرونا را امریکای لاتین و کشور های کارابین خوانده است و انتونی گوتریش، سرمنشی سازمان ملل متحد از حکومت ها خواسته است که ابتدا با مردم نیازمند مساعدت کنند.
براساس معلومات پوهنتون جانز هاپکینز ایالات متحده، برازیل بعداز امریکا بیشترین واقعات ابتلابه ویروس کرونا را دارد که سبب جان باختن بیش از۷۰ هزار نفر در آن کشور شده است.
ویروس کرونا برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع کرد و تا حال در ۱۸۸ کشور جهان جان بیش از ۵۶۲ هزار نفر را گرفته است. فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا