اقتصاد

اتاق تجارت صنایع نگران آدم ربایی ها و فرار سرمایه ازکشور // * پولیس این نگرانی ها را مؤجه نمیداند

کابل باختر 5قوس
مسوولان در اتاق تجارت و صنایع افغانستان میگویند که در دو ماه اخیر شصت واقعه قتل واختطاف سرمایه داران درکشور اتفاق افتاده وادامه این وضعیت میتواند باعث فرار سرمایه ها از کشور شود.
به گزارش آژانس باختر ، مسوولان  اتاق تجارت و صنایع میگویند طی دوماه اخیر شصت واقعه قتل و ربودن سرمایه گذاران درکشور ثبت گردیده که آخرین مورد آن به یک صراف جوان برمیگردد که هفته گذشته درساحه پنجصد فامیلی خیرخانه ازسوی آدم ربایان به قتل رسید.
صیام پسرلی سخنگوی این اتاق میگوید که تهدید های موجود دربرابر سرمایه داران وتجار کشور باعث گردیده تا مقداری قابل ملاحظه یی سرمایه از کشور خارج گردد.
پسرلی تخمین میزند که درچند ماه اخیر حدود سه صد میلیون دالر سرمایه ازکشور بیرون شده است او هشدار میدهدکه ادامه چنین یک وضعیت ، باعث بیرون شدن سرمایه های بیشتر ازکشور خواهد شد.
پسرلی از نهادهای امنیتی میخواهد تا درقسمت تامین امنیت تجار و سرمایه گذاران توجه بیشتر نمایند.
جنرال فرید افضلی رییس عمومی مبارزه با جرایم جنایی وزارت امور داخله دررابطه به قضایای اختطاف و قتل شماری از تجار و نگرانی های سرمایه داران از وضعیت موجود به آژانس باختر گفت: جرام جنایی طبق معمول میباشد دراین اواخر  یکی یا دو رویداد که درکابل رخ داده است .
جرایم سازمان یافته نبوده بل زاده برخی خصومت های شخصی میان خانواده ها میباشد وفضلی در رابطه به قتل پسر جوان که گفته میشود تجار نبود یاد آور شد که او ازسوی مامایش به قتل رسیده بود این مساله قضیه اختطاف نبوده بل از مشکل خانواده گی منشاء میگیرد که درپیوند به این رویداد دو تن بازداشت شده اند.
و صراف که درمربوطات ناحیه 15 شهر کابل به قتل رسید هم خصومت شخصی بود میان هردو طرف زدو خورد نیز صورت گرفته بودیکی ازفاعلین نیز مجروح شده بود پولیس سه تن را از ولایت پنجشیر بازداشت نمود که یکی آنان درشفاخانه آنولایت تحت تداوی قراردارد.
جنرال افضلی تاکید دارد که جرایم جنایی نه تنها درکابل بل درولایات نیز افزایش نیافته است ونباید هرواقعه جنایی و یا خصومت های خانواده گی را آدم ربایی ، قتل تجار و یا فرار سرمایه نام داد.
پولیس دربرابر جنایات سازمان یافته با قاطعیت عمل میکند وتاکنون شماری زیادی از افراد به اتهام دست داشتن درقضایای آدم ربایی بازداشت شده اند.
ختم/ فریبا احسان زاده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا