سیاست

وزارت داخله و برنامه های اصلاحی برای پولیس محلی

کابل باختر/ 3/ عقرب
رییس جمهور غنی تاکید کرده است که قوماندانان پولیس محلی باید افراد مجرب و مسلکی باشند و نیروهای پولیس محلی تا شش ماه آینده در چوکات وزارت داخله تنظیم شوند .
این دستور بعداز آن صادر گردید که شدت عملکردو نارضایتی از نحوه عملکرد خودسری افراد و قوماندانان پولیس محلی دربعضی از ولایت ها مردم را دچار مشکل ساخته حتا باعث بی اعتمادی شماری از شهروندان کشور دربرابر نهاد های امنیتی شده است .
درهمین حال اعضای کمیسیون امنیت داخلی ولسی جرگه با استقبال از گفته رییس جمهور گفته اندکه وزارت داخله باید دراین خصوص سالها قبل توجه میداشت ، یک عضو این کمیسیون با انتقاد براین که حدود نیمی از نا امنی های داخل کشور به دلیل برخورد نا مناسب پولیس محلی است، شکل گرفته است اعضای این کمیسیون تاکید برین دارند تا پولیس محلی منسجم و قانونمند شود ووزارت امور داخله میگوید که در راستای اصلاح پولیس محلی تدابیری روی دست است.
با آنکه مقامات دروزارت داخله اتهامات وارده به پولیس محلی را تا اندازی با اغراق میدانند، محمد ایوب سالنگی معین امنیتی وزارت داخله گفته است که براساس دستور جدید رییس جمهور ، روند اصلاحات دربخش پولیس محلی را باجدیت وشفافیت کامل ادامه می دهند تا چوکات جدید وضع شده برای این نیروها رضایت عموم را به دنبال داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا