اقتصاد

وزیر مالیه بر تطبیق پروژه های انکشافی در ولایت غزنی تاکید کرد

کابل باختر 7 حوت
اکلیل حکیمی، وزیر مالیه دیروز  با عبدالکریم متین، والی غزنی ملاقات نمود.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی وزارت مالیه به آژانس باختر، در این ملاقات طرفین در رابطه به وضعیت آن ولایت، تطبیق پروژه های انکشافی، پروژه های دارای اولویت مردم، عدم دسترسی مردم به برق مورد ضرورت، ساخت و ساز شفاخانه ها، دسترسی مردم به آب آشامیدنی صحی، اعمار سرک ها، مصرف بودجۀ انکشافی بشکل مؤثر و مثمر، تطبیق پروژه های عام المنفعه و شماری از مسایل دیگر بحث کردند.
طبق یک خبر دیگر:
اکلیل حکیمی، وزیر مالیه  با تد مورگان، رئیس شرکت (STS) کابل ملاقات کرد.
در این ملاقات هر دو جانب در رابطه به برنامه های اقتصادی افغانستان در سال جاری، تطبیق سیستم های اطلاعاتی و ارتباطی (SACS)، منابع زغال سنگ و سرمایه گذاری بالای آن، أیجاد تأسیسات توزیع و تولید ادویه ، مبارزه علیه فساد اداري، أیجاد شفافیت در گمرکات سرحدي، نظارت و حسابدهی و دیگر مسایل مرتبط بحث کردند.
همینگونه تصميم اتخاذ گرديد تا طرح كمپنى متذكره بعد از مطرح شدن با شوراى امنيت ملى، وزارت هاى معادن و پطروليم و صحت عامه جهت تصميم گيرى لازم به شوراى عالى اقتصادى ارائه گردد.

به اساس یک خبر دیگر: وزیر مالیه دیروز  با عمرتای بیتیموف، سفیر جمهوری قزاقستان مقیم کابل دیدارکرد.
در این ملاقات جانبین در رابطه به برگزاری دهمین کمیسیون مشترک اقتصادی و تجارتی میان افغانستان و قزاقستان، تحکیم هرچه بیشتر روابط میان دو کشور، سرمایه گذاری قزاقستان در بندر خشکۀ نائب آباد ولایت مزار شریف و تأسیس خط آهن در این محوطه، ساخت گدام های تجارتی، صادرات واردات از طریق ترانزیت زمینی و هوائی به آنكشور، امضأ تفاهمنامۀ تبادل اطلاعات گمرکی میان دو کشور، فراهم آوری تسهیلات تجارتی، اعمار پل سمنگان به مساعدت مالی این کشور، تکمیلی کار شفاخانۀ ورس ولایت بامیان، أیجاد فابریکه سمنت و دیگر مسایل ذیعلاقه بحث نمودند. ذبیح علم
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا