امنیت

شهروندان بغلان خواستار عملیات نظامی علیه طالبان شدند

پلخمری/ 22سرطان/ باختر
از دو هفته به این سو شاهراه پلخمری – سمنگان به ناامن ترین شاهراه های بغلان مبدل شده است.
طالبان در چشمه شیر شهر پلخمری با ایجاد ایست های بازرسی افزون بر ممانعت از رفت وآمد وسایط دولتی، اقدام به اخاذی های غیرقانونی زیر نام حق العبور از وسایط ترافیکی به خصوص وسایط باربری کردند.
گل محمد میرزایی، یک متنفذ قومی در پلخمری علت اصلی تشدید ناامنی را در ساحۀ چشمه شیر که منجر به شهادت نظامیان شده است، ناشی از خاموشی دولت در برابر تحرک طالبان بیان کرد و افزود که با رهایی محبوسان طالبان از زندان ها، اکنون طالبان به حدی روحیه گرفته اند که می خواهند بدون مزاحمت دولت اقدام به اخاذی زیر نام حق العبور در شاهراه کنند.
این‌متنفذ قومی از دولت می خواهد که به منظور سرکوب طالبان از حالت دفاعی برآید و حالت تهاجمی به اختیار‌ کند.
محمدرسول هباء، فعال جامعه مدنی در بغلان، این بزرگ نمایی های طالبان را در بغلان ناشی از عدم هم آهنگی میان نهادهای دولتی و از جانبی هم رهایی زندانیان طالب از زندان های کشور بیان داشت.
وی خواهان راه اندازی عملیات های دقیق و سنحیده شده با در نظرداشت حفظ جان افراد ملکی و از جانبی هم به دست آوردن حمایت های مردمی در میدان های جنگ شد.
خواستیم نظر قومندانی امنیه بغلان را پیرامون تشدید ناامنی های اخیر در آن ولایت داشته باشیم، اما جاوید بشارت سخنگوی آن قومندانی از ابراز نظر در این باره خودداری کرد.
اما محمد نسیم مدبر، نماینده مردم بغلان در ولسی جرگه گفت که با در نظرداشت اوضاع بحرانی بغلان، در مجموع نمایندگان بغلان در ولسی جرگه تلاش می کنند که پای هیئت عالی رتبه نظامی را در آن ولایت بکشانند و آنان اقدامات جدی در سرکوب طالبان روی دست بگیرند. احمدنعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا