سیاست

خوشبینی شهروندان جنوب کشور به کارایی پارلمان با اعضای جدید

شهرقندهار۵ ثورباختر
شهروندان جنوب کشور به کارایی پارلمان با اعضای جدید آن خوشبین اند.
آنان می گویند که با توجه به راه یابی چهره های نو و بیشتر جوان به دورجدید مجلس نمایند گان این مجلس درزمینه قانون گذاری ونظارت از کارکرد های حکومت پردستارود خواهد بود.
دور هفدهم پارلمان افغانستان با حدود چهار سال تاخیر قرار است به روز جمعه افتتاح شود.
دراین دور خلاف دور قبلی بیشتر چهره های جدید به مجلس راه یافته اند ؛ چیزی که  خوشبینی ها را درمیان شهروندان کشور بیشتر کرده است.
انجنیرعارف شهروند هلمند می گوید نمایندگان مجلس باید آرای مردم را به معامله نگیرند و برای شکوفایی افغانستان به درستی و غیرجانب دارانه ازکارکرد های حکومت نظارت کنند.
اوگفت  درگذشته اعضای پارلمان به فکر جیب خود بودند تا مردم ؛ آنان حتی به خاطر پرکردن جیب های شان وزرا را استیضاح می کردند وپس ازگرفتن پول دوباره به آنان رای تایید می دادند. معاش و امتیاز های کلان برای خود درنظرگرفته بودند و هیچ نوع دلسوزی به حال مردم نمی کردند.
او با اشاره به جوانگرایی پارلمان وراه یافتن چهره های جدید به آن گفت که مجلس نمایندگان با این اعضا می تواند درکنار قانون گذاری نظارت عادلانه یی از کارکرد حکومت کنند.
داکترکریم ازشهرقندهاربه این باور است که بیشتر کسانی که به دور هفدهم مجلس نمایندگان راه یافته اند، بیشتر سرمایه دار اند و احتمالا به فکر پول اندوزی نخواهند بود.
اوهمچنان با اشاره به راه یابی چهره های جوان و بیشتر تحصیل کرده به مجلس به نهادینه شدن قانون مداری درکشور و تبدیل شدن پارلمان به خانه راستین ملت باورمند است.
اما دستگیرپیرمرد درد دیده می گوید، تا زمانی که پارلمان کارش را آغازنکند نیت و صداقت اعضای آن را کسی نمی داند
این مرد هفتاد وشش ساله در ولسوالی خاص ارزگان ولایت ارزگان کشاورز است.
اوگفت هردفعه گفتند که در هر دور نمایندگان پارلمان وعده کردند که به فکرمردم می باشند اما وقتی کاررا آغازکردند از مردم فاصله گرفتند.
دستگیرکشاورز می گوید احتمال این وجود دارد که اعضای جدید پارلمان با کمال امانت داری وصداقت کارکنند.
با این حال اعضای جدید پارلمان کار دشواری درپیش دارند تا اعتبار رفته مردم به مجلس را بازگردانند.
آنان همچنان با درنظرداشت شرایط کنونی کارهای دشواری برای قانون گذاری درجهت رفاه اجتماعی و پیشرفت افغانستان دربرابر خود می بینند.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا