اخبارامنیت

ادامۀ تراژیدی قطع برق در افغانستان؛ کارکنان مجال ترمیم پایه برق در بغلان را نیافتند

پلخمری/ ۴سرطان/ باختر

کارکنان شرکت برشنا مجال ترمیم پایۀ تخریب شدۀ برق وارداتی در بغلان را نیافتند و گفته می شود، تراژیدی قطع برق در افغانستان همچنان ادامه خواهد داشت.

شرکت برشنا از بامداد چهارشنبه به هدف ترمیم اساسی سه پایۀ تخریب شدۀ برق در سالنگ ها و خنجان، برق وارداتی بر افغانستان را برای سه روز قطع کردند.

این پایه ها، بخش اعظمی از برق مورد نیاز شهروندان کابل و ده ولایت دیگر را تامین می کند.

گزارش های تازه حاکی ازآ ن است که کارکنان فنی شرکت برشنا بامداد امروز به ولسوالی خنجان رسیدند، اما به دلیل جنگ و عملیات نظامی مجال ترمیم پایۀ تخریب شده را نیافتند.

ازسوی دیگر، یکی از دو پایۀ تخریب شده در سالنگ ترمیم شد و هم اکنون کار روی ترمیم ونصب پایۀ دومی ادامه دارد.

محمد هاشم سنگرنیازی، سخنگوی شرکت برشنا به آژانس باختر گفت که کارکنان فنی این شرکت آماده اند هر زمانی برای شان اجازه داده شود، به ساحه بروند و پایۀ تخریب شدۀ برق وارداتی را ترمیم کنند.

انتظارمی رفت تا فردا وپس از ترمیم پایه های تخریب شده در سالنگ و خنجان، برق وارداتی به پایتخت وده ولایت دیگر دوباره وصل شود، اما اکنون دیده می شود این امر تا دو یا سه روز دیگر تحقق نخواهد یافت.

با این حال شهروندان افغانستان از قطع برق و اعمال پرچاوی های فراوان به ستوه آمده اند و حکومت را در کار تامین امنیت و توزیع برق به مردم به کوتاهی متهم می کنند.

حکومت افغانستان دست کم دو ماه پیش گفت که با تدابیر ویژۀ امنیتی جلو بمب گذاری و تخریب پایه های برق وارداتی در کشور را می گیرد؛ وعده یی که تاکنون تحقق نیافته است. ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا