آموزش

پیام داکترمحمد میرویس بلخی سرپرست وزارت معارف به مناسبت روز معلم

کابل / ۱۳ میزان/ باختر
روز معلم ( روز معماران حقیقی آینده‌ فرزندان افغانستان ) را برای تمامی معلمان ، استادان و مُدرسان عزیز تهنیت عرض می دارم و درود و سلام می فرستم بر پیشوایان راه روشنگری، آنانی که با هزار و یک چالش و درد سر قله‌های بلند صبر و پایداری را فتح می کنند برای تنویر اذهان آینده سازان این سرزمین، با تلاش‌های مداوم ،پیگیر وخستگی ناپذیر به جلو گام برمی دارند.
من به حیث مسوول معارف و به عنوان فردی که پیشینه‌ خدمت معلمی دارم ، می دانم که امروز شما با چه چالش‌ها و مشکلات روبر هستید ، من می دانم که امروز جایگاه معنوی معلمان که مقدس‌ترین شغل ( شغل انبیاء علیهم‌ا‌لسلام) را در شرایط دشوار و خطیر کنونی به عهده دارند تضعیف شده است و نیز ازمعاش وامتیازات کافی که باید به عنوان پاداش خدمات بی شایبه‌ شان پرداخت شود، مستفید نیستند.
اما شما معلمان ثابت ساختید که در راه تعلیم وتربیت فرزندان این سرزمین از هیچ‌گونه تلاش دست‌بردار نیستید وهیچ چیزی مانع انجام وظیفه‌ مقدس تان نمی شود.
رهبری وزارت معارف به عنوان خادم شما تلاش دارد تا جایگاه شما معلمان ، در جامعه‌ ما تثبیت شود  و وضعیت مادی زندگی شما بهبود یابد.
هرچند امکاناتی که ما در سال‌های اخیردر قسمت بهبود وضعیت مادی ومعنوی شما فراهم کرده ایم کافی نیست اما خوشبخت هستیم که توانسته ایم حد اقل به تقاضاهای کوچک شما با توجه به امکانات، شرایط و فرصت‌ها ، لبیک گوییم.
از مسوولان حکومت افغانستان با ارسال طرح چهار گزینه‌ یی درقسمت افزایش معاش وامتیازات شما، تقاضا کرده ام تا با توجه به امکانات پولی موجود ، در این مورد توجه صورت گیرد.
از سال 1388 به این سو 91979 نمره زمین برای معلمان طبق مقرره توزیع نمرات ، توزیع شده است اما از آنجایی که توزیع این نمرات نتوانسته است درد بی سرپناهی معلمان را درمان کند، ما طرح مسکن قابل استطاعت را روی دست گرفتیم که کار تخنیکی روی آن جریان دارد و انتظار داریم در آینده‌ نه چندان دور کلید اپارتمان‌های آماده شده را برای معلمان تسلیم کنیم .
خوشبختانه در سال 1397 خورشیدی قدم وبست‌های 96001 تن از معلمان و استادان ارتقا پیدا کرده است و از امتیازات آن مستفید شده اند.
به منظور رفع مشکلات کوچک مالی معلمان لایحه صندوق قرضه برای معلم در سال 1397 خورشیدی تجدید شد که فعلآ  در شهرو ولایت کابل و ولایت هرات فعالیت دارد و به زودی در ولایت‌های بلخ و ننگرهار نیز افتتاح و به بهره برداری سپرده می شود .احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا