گزارش ها

عبدالله قرداش٬ زمام امور داعش را به عهده گرفت

کابل  باختر   ۲   سنبله
نشریه انگلیسی تایمز نگاشته است که ابوبکر البغدادی رهبر داعش زمام امورآن گروه را به معاونش عبدااله قرداش سپرده است.
قبل از این گزارش شده بود که البغدادی در کنارآن که در یک درگیری زخم برداشته است از مرض شکر و فشار خون بلند نیزرنج می برد.
نشریه تایمز چاپ بریتانیا به روز پنجشنبه در گزارشی نوشته است ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش اداره امور روزانه این گروه را به یکی از معاونانش سپرده است. بعد از این زمام امور داعش را عبدالله قرداش که افسرارتش عراق در زمان صدام حسین بود پیش خواهد برد.
البغدادی و قرداش در سال های بعد از ۲۰۰۳ به دلیل همکاری با القاعده در بصره زندانی و تحت نظارت نیروهای امریکایی بودند و همکاری آنان از زمان زندان آغازشده است.
این نشریه گفته است:سپردن امور روزانه داعش از سوی البغدادی به عبدالله قرداش٬ این گمان زنی ها را تقویت می کند که سردسته داعش بیمار است و دیگر نمی تواند زمام امور این گروه را پیش ببرد.
نشریه تایمز همچنان گفته است که رهبرداعش در یکی از شهر های سوریه حضور دارد و هدف او از انتخاب جانشین٬ محول کردن امور مربوط به بازسازی لوژستیکی داعش به فردی غیر از خودش است که بتواند به تقویت تفکراتی که زیربنای این گروه بود اشتغال داشته باشد. مگر او از رهبری داعش کنار نرفته است.
تایمزنوشته است ٬قرداش قبل از ارتقا به این سمت، قانونگذار ارشد داعش بود. او یک سیاست‌گذار بی‌رحم است  و ماموریت دارد که حاکمیت از دست رفته داعش را در عراق  وسوریه دو باره احیا کند .
این گروه در سال های اخیر در عراق و سوریه ضربات زیادی را متحمل شده است.
نشریه انگلیس تایمز در حالی از حضوررهبر داعش در سوریه و سپردن امور این گروه به عبدالله قرداش سخن می گوید که  روزنامه انگلیسی «سان» چند ماه قبل مدعی شده بود که ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش از مخفیگاه قبلی خود در خاورمیانه (عراق یا سوریه) خارج  شده است و به منطقه دورافتاده در افغانستان گریخته است.
این روزنامه با استناد به یک نوار تصویریی که چندی قبل از ابوبکر البغدادی نشر شده بود گفته است که البغدادی در افغانستان است دلیل روز نامه «سان» این است اتاقی  که البغدادی در آنجا حضور دارد با توشک و بالشت افغانی تزیین شده بود که نمایانگر فرهنگ افغانی است اما نهاد های امنیتی افغانستان به سرعت این ادعا را ردکردند و گفتند که افغانستان برای البغدادی جای امن نیست.
روزنامه های غربی  باری از مخفی شدن البغدادی در لیبیا و باری هم ازفرار او به سوی افریقا اخباری را منتشر کرده اند که هیچ کدام آن واقعیت نداشته است.
آگاهان سیاسی افغان می گویند که داعش یک پرؤژه استخباراتی است که با خصوصیات مختص به  شرق میانه خلق شد و رشد داده شده است  مگر بعضی از سازمان های استخباراتی منطقه یی وفرا منطقه یی به فکر داعش سازی در افغانستان اند و این گروه را بزرگ نمایی می کنند در حالی که مردم افغانستان تحمل این گروه را به هیچ عنوان نداشته اند .تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا