جهان

عربستان در بندر گوادر پا کستان سرمایه گذاری می کند

اسلام آباد –ورلد نیوز – 23 جدی – باختر
خا لد بن  عبدا لعزیز ، وزیر انرژی عربستان گفت که دولت کشورش بزرگترین سرمایه گذاری تاریخ این کشور را در بندر گوادر پاکستان انجام می دهد.
«خالد بن عبدالعزیز» دیروز-شنبه- در راس یک  هیات و برای بازدید از محل ساخت تصفیه خا نه  نفتی وارد بندر گوادر پاکستان شد.
وی در سخنانی در بندر گوادر با بیان اجرای پروژه تصفیه خا نه یی و تاسیسات مجهز در این بندر گفت:ماه آینده، یادداشت تفا هم این تصفیه خا نه یا  پالایشگاه امضا خواهد شد.
«خالد بن عبدالعزیز» از دوستی و همکاری متقابل بین پاکستان، چین و عربستان سعودی به عنوان الگویی برای جهانیان یاد کرد.
براساس اخبار رسانه های پاکستان، به احتمال زیاد در این سفر قرارداد احداث یک واحد پالایشگاه نفتی از سوی عربستان در بندر گوادر پاکستان به امضا می رسد.
همچنین قرار است که ماه میلادی آینده «بن سلمان» ولیعهد عربستان نیز به پاکستان سفر کرده و قراردادهای سرمایه گذاری 15 میلیارد الری حکومت  ریاض در پاکستان نیز در این سفر امضا شود.
قرار است که مجتمع های پتروشیمی و تصفیه خا نه نفت بندر گوادر نیز در قالب این قرارداد ساخته شوند.
عمران خان صدراعظم  پاکستان سال گذشته میلادی به عربستان سفر کرد و دولت ریاض نیز در خصوص پرداخت سه میلیارد دالر کمک و فراهم شدن زمینه طویل ا لمدت  فروش نفت به مبلغ سه میلیارد دالر به این کشور قول داد.
بر اساس همین خبر شرکت اکسون موبیل آمریکا نیز طی روزهای گذشته اقدامات لازم برای شروع اکتشاف نفت و گاز درقلمرو آبی پاکستان را آغاز کرده
و یک فروند کشتی خود را برای کمک به حفاری به پاکستان اعزام کرده و سه فروند کشتی دیگر نیز در آینده نزدیک فرستادهخوا هد شد.
شرکت اکسون موبیل، بزرگترین شرکت فعال در حوزه استخراج نفت و گاز است که پس از 27 سال وارد پاکستان شده است.
این شرکت ادعا کرده است که در مناطق ساحلی ایران و پاکستان بزرگترین منابع گاز و نفت دنیا وجود دارد. آشنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا