جهان

پنتاگون: روسیه برای تسریع خروج امریکا از افغانستان با طالبان کار می‌کند

مسکو/ وی او ای / ۱۲ سرطان/ باختر
وزارت دفاع ایالات متحدۀ امریکا گزارش داده است که روسیه با طالبان و دیگر گروه‌ها در افغانستان فعالانه کار می‌کند که روند خروج نظامیان امریکایی از افغانستان تسریع شود.
در گزارش پنتاگون که چهارشنبه نشر شد، آمده است: "تا فبروری، حکومت روسیه با حکومت مرکزی (افغانستان)، کشورهای منطقه و طالبان کار می‌کرد تا نفوذ بیشتر در افغانستان کسب کند، روند خروج نظامیان امریکایی را تسریع کندو به چالش‌های احتمالی امنیتی که در پی خروج قوا از افغانستان ممکن بروز کند، رسیدگی کند." وزارت دفاع امریکا در گزارشی به کانگرس امریکا نگاشته است که مسکو به این امید که از حضور درازمدت ایالات متحده امریکا در افغانستان جلوگیری کرده باشد، از تلاش‌های صلح امریکا-طالبان به شمول توافقنامۀ صلح میان دو طرف حمایت می‌کند. گزارش حاکی است که مسکو در تلاش تسهیل مذاکرات صلح میان طالبان و حکومت افغانستان است و آن را "به مثابۀ بهترین روش برای تشکیل حکومت موقت" می‌پندارد.
با اینحال، محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان دیشب در مصاحبه یی با تلویزیون ملی کشور طرح ایجاد حکومت موقت را در پی مذاکرات صلح افغانستان نفی کرد و گفت که قانون اساسی آن کشور در این مورد صراحت دارد.
فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا