صحت

اداره انکشاف بين المللي امريکا، وزارت صحت عامه را در مبارزه عليه کرونا کمک می کند

کابل/ ۲۸ جوزا/ باختر
سرپرست و نامزد وزیر وزارت صحت‌عامه با مسوول عمومی اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا برای افغانستان از طریق ویدیو کنفرانس امروز صحبت کرد.
در این صحبت داکتراحمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر وزارت صحت‌عامه، با پیتر نتیلو مسوول عمومی اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا برای افغانستان در مورد مبارزه عليه ویروس کرونا  از طریق ویدیو کنفرانس بحث و تبادل نظر کرد.
سرپرست وزارت صحت‌عامه، مبارزه عليه  ویروس کرونا  را از اولویت های این وزارت دانست و افزود: وزارت صحت‌عامه در تلاش است که در پهلوی مبارزه عليه ویروس کرونا، عرضه خدمات صحی روزانه  نیز در مراکز صحی کشور به شکل عادی ادامه یابد و نیازمندان از این خدمات محروم  نشوند.
در ادامه این صحبت پیتر نتیلو مسوول عمومی اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا برای افغانستان، از تداوم کمک های شان در بخش صحت اطمینان داد و افزود: اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا حاضر است که افغانستان را در مبارزه عليه ویروس کرونا  در قسمت توسعه لابرتوار ها مبلغ  10 اعشاریه 9 ملیون دالر از طریق سازمان صحی جهان کمک مالی کند.
هم‌چنان پیتر نتیلو افزود که کشورش آماده است  تا مبلغ 31 اعشاریه 6 ملیون دالر را در بخش سرویلانس و پروژه  صحتمندی وزارت صحت‌عامه، در مبارزه عليه ویروس کرونا کمک مالی  کند که از این  میان مبلغ یک اعشاریه شش ملیون دالر آن از طریق سازمان صحی جهان و متباقی پول آن از طریق پروژه صحتمندی به مصرف خواهد رسید.
سرپرست و نامزد وزیر وزارت صحت‌عامه، از کمک وهمکاری های مالی و تخنیکی اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا به دولت  و مردم افغانستان ابراز امتنان و قدردانی کرد وگفت: وزارت صحت‌عامه حاضر است  که به خاطر شفافیت در پروسه مصرف این بودجه نماینده يی  از جامعه مدنی تعیين کند و از هریک دالر و افغانی کمک شده در مبارزه عليه ویروس کرونا به مردم و جامعه جهانی پاسخ دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا