سیاست

پیام مارشال محمد قسیم فهیم به مناسبت شش جدی

کابل باختر 5 جدی
پیام مارشال محمد قسیم فهیم، معاون اول ریاست جمهوری به مناسبت ششم جدی، روز تجاوز ارتش سرخ اتحاد شوروی وقت به افغانستان
هموطنان عزیز، خواهران و برادران!
فردا برابر است با ششم جدی،  روزی که ارتش سرخ اتحادشوروی وقت از زمین و هوا به سرزمین ما یورش برد ، کشور ما را اشغال کردند.
به این مناسبت به  همه مردم متدین و شهید پرور افغانستان خاطر نشان می سازم که از خود گذری و ایثار شما مردم با ایمان و فداکار سبب شد که اشغالگران در همان نخستین روز های تهاجم به کشور ما دانستند که دچار اشتباهی بزرگ شده اند.
مردم افغانستان با هجوم ارتش سرخ به کشور شان بیشتر از هر زمان دیگری دست اتحاد و یکدلی دادند و متحدانه در برابر طاغوت سرخ قد علم کردند و مبارزه دشواری را آغاز کردند.
مردم افغانستان با هجوم ارتش سرخ به کشور شان، دوره سختی را آغاز کردند. پس از آن روز سیاه و شوم دوران مصایب و بدبختی مردم ما شروع شد و در نتیجه افغانستان  در گرداب ویرانی و تباهی گیر ماند و همراه با آن مبارزه مسلحانه مردم ما علیه اشغالگران ادامه یافت.
خواهران و برادران!
ششم جدی 1358 سر آغاز بزرگترین مصیبت تاریخ مردم ما بود. ازاین روز به بعد افغانستان در میان شعله های جنگی ویرانگر سوخت و فرزندان صدیقش در جبهات جهاد مقدس به مبارزه آزادیخواهانه شان ادامه دادند.
جهاد مردم افغانستان یکی از درخشان ترین صفحات تاریخ معاصر بشریت است که در نتیجه آن کشور های بسیاری به آزادی رسیدند و هیولای کمونیزم در سراسر جهان نابود شد.
جهاد افغانستان جغرافیای کشور های جهان را دگر گون ساخت و ثابت ساخت که ملت پابرهنه و مسلمان افغانستان وقتی اراده کنند در برابر هر ابر قدرتی خواهند ایستاد و آن را از پا درخواهند آورد.

هموطنان گرامی!
من به روح همه شهدای عزیز جهاد افغانستان وهمه شهدای عزیزی که در سالهای اخیر در راه عزت و سربلندی مردم ما جان های عزیز شان را از دست داده اند اتحاف دعا می کنم و برای آن ها از خداوند بهشت برین آرزو می کنم.
عرض تسلیت دارم به همه خانواده ها و وارثین شهدای گلگون کفن افغانستان و برای همه معلولین و معیوبین کشور عزیزم که با ایثار و از خود گذری تمام در راه آزادی و اعتلای کشور شان مبارزه کردند.
مردم ما در امر آزادی کشور شان دشواری های فروانی را متحمل شدند. ملیون ها تن از هموطنان ما مجبور به مهاجرت های تحمیلی شدند و تا هنوز درد دوری از وطن را متحـــمل می شوند.
امیدوارم به زودی صلح و سعادت در کشور عزیز ما تامین گردد تا به یاری خداوند همه در کار آبادی و عمران کشور عزیز خود متحدانه تلاش نمایم.
ما انشا الله بر دشواری های کنونی فایق خواهیم گشت و دیر نیست روزی فرارسد که دیگر جنگ در افغانستان پایان یافته باشد و همه در راه پیشرفت و ترقی افغانستان عزیز سرگرم باشیم.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا