اخبارصحت

تطبیق واکسین پولیو ممانعت شرعی ندارد

پلخمری ۲۰ حمل/ باختر

برای صدها زن  در ولایت بغلان آگاهی دهی واکسین پولیو صورت گرفت.

این بر نامه که از سوی موسسه  (کمک برای ایتام)  به همکاری دفتر یونیسف در شهر پلخمری برگزار گردیده بود،  عبدالصبور  جسور مسوول  این موسسه به خبر نگار آژانس اطلاعاتی باختر گفت: در این برنامه علما ،دوکتوران و بزرگان  در رابطه به  اضرار عدم تطبیق واکسین  پولیو به تفصیل صحبت نمودند از خانواده ها  خواستند به خاطر اینکه یک جامعۀ صحتمند داشته باشیم باید اطفال خود را تا پنج سالگی شان  واکسین پولیو نمایند.

مولوی عزت میر حقانی به نمایندگی از ریاست اطلاعات وفرهنگ طی صحبتی سلامت انسان  را از دید گاه اسلام خیلی ها مهم تلقی کرد و گفت:در ۲۰ سال گذشته جنگ  و اشغال سبب شده بود که بسیاری از کودکان از تطبیق واکسین باز بمانند  و حال که امنیت سرتاسری در کشورتامین گردیده است باید موسسات خیریه  در هماهنگی با  امارت اسلامی تلاش نمایند تا این مرض کشنده را ریشه کن نمایند.

اسمآ رحیمی یک تن از اشتراک کنندگان این برنامه با قدر دانی از برگزار کنندگان این برنامه خاطر نشان ساخت  که  توانسته اند بفهمند که نقش واکسین  پولیو در  سلامت فرزندان و جامعه چقدر مهم و حیاتی است.

در این برنامه استاد شاه زمان زمانی،  داکتر ملالی شینواری،  قاری سمیع الحق و شماری دیگر از اشتراک کنندگان  در رابطه به نقش واکسین  پولیو در صحتمندی کودکان و جامعه صحبت نموده خاطر نشان ساختند که تطبیق واکسین هیچ گونه ممانعت شرعی ندارد.

قابل یاد آوری است که بعد از آگاهی دهی برای هر خانم یک یک تخته کمپل نیز مساعدت صورت گرفت .

خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا