جهان

هیات 160 نفره کور یای جنوبی عازم کوریای شمالی شد

بیجینگ –ایرنا 12 میزان – باختر
یک  هیات 160نفره  نماینده دولت کور یای جنوبی جهت شرکت در رویدادی که به مناسبت بیانیه سال 2007 در مورد پیشرفت روابط بین دو کوریا برگزار می شود، امروز پنجشنبه راهی پیونگ یانگ شدند.

این هیات  شامل سیاستمداران، مقامات رسمی و رهبران گروه های مذهبی و مدنی هستند که با سرپرستی 'چو میونگ گیون' وزیر وحدت کوریای جنوبی و با حضور 'لی های چانگ' رهبر حزب د موکراتیک این کشور از پیونگ یانگ بازدید می کنند.
این افراد علاوه بر تماشای نما یشات  هنری، در مذاکرات بین دو کوریا در زمینه تخصصی نیز شرکت خواهند کرد.
ظاهرا  کوریای جنوبی قصد دارد نشان دهد که بر سر حرف خود در مورد توافقی که در نشست ماه سپتامبر 'مون جائه این' رئیس جمهور این کشور و 'کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، مبنی بر تلاش برای متحد کردن شبه جزیره کوریا حاصل شد، باقی خواهد ماند.
وزارت اتحاد کوریای جنوبی می گوید که این اولین مراسم یادبود پس از آن است که 'نو مو هیون' رئیس جمهوری سابق کوریای جنوبی و 'کیم جونگ ایل' رهبر پیشین کور یای شمالی، بیانیه سال 2007 را منتشر کردند.
طبق همین خبر ، پیش بینی می شود  که 'چو میونگ گیون' وزیر وحدت کوریای جنوبی با همتای کوریای شمالی خود در مورد اقدامات و پیگیری های انجام شده در مورد توافق سران در پیونگ یانگ دیدار و مشورت کند.                                                                     آشنا
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا