اخبارفرهنگجامعهTOP

اطلاعات و فرهنگ پنجشیر، کارکرد امسال خویش را به تناسب سال پار، پُر دست‌آورد خواند

 

بازارک 14 حوت باختر

ریاست اطلاعات و فرهنگ پنجشیر می‌گوید که امسال این اداره در بخش های مختلف از جمله کارهای فرهنگی، رسانه‌ای، جوانان و رشد صنعت گردشگری دست‌آورد های خوب داشته‌است.

این ریاست گفته است: این دست‌آورد ها شامل گسترش برنامه های فرهنگی، فراهم سازی زمینه‌های تحصیلی، آموزشی به جوانان، اطلاع رسانی ونیز تلاش در عرصه فعال سازی شبکه‌های های رادیویی خصوصی- امارتی هم‌چنان طور همیشگی حمایت عام‌وتام از خبرنگاران و نهادهای رسانه‌ای بوده‌است.

ریاست اطلاعات و فرهنگ پنجشیر هم‌چنان در کنار گشایش کورس های زمستانی به دانش آموزان در بازارک مرکز پنجشیر از ایجاد یک کورس آموزشی دیگر در ولسوالی دره این ولایت نیز خبر داده و تصریح کرده است که در حال حاضر در آن کورس، یک‌صد و پنجاه شاگرد تحت آموزش قرار دارد.

این مطلب درحالی از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ پنجشیر ابراز  شده است که مولانا نصرالله ملک‌زاده رییس این اداره از کارکرد یک ساله اش گزارش ارائه کرده است.

مولانا نصرالله ملک‌زاده رئیس اطلاعات و فرهنگ پنجشیر اذعان کرد که برگزاری برنامه‌های فرهنگی به سطح مرکز ولسوالی ها، تلاش برای آغاز نشرات رادیو ملی، کچکن، تدویر کورس های رایگان به جوانان و بازتاب کارکرد نهادهای امارتی را به سطح محلی و ملی از فعالیت ها و تلاش های است که طی سال جاری از سوی اداره آنها صورت گرفته‌است.

وی تصریح کرد که برگزاری جشنواره ویژه‌ای میوه توت، آزمون سیرت النبی «ص»، همکاری نزدیک در برگزاری برنامه نظام مسوول، تأسیس کمیته مصؤنیت خبرنگاران، ایجاد کمیته اصلاح لوایح و اعلانات و آغاز فعالیت آن به سطح پنجشیر، دیدار از آبده های تاریخی، تجلیل از سال روز اخراج نیروی های اشغالگر «۲۴» اسد، کشاندن پای صدها گردشگر را به پنجشیر همکاری با آنان، برگزاری مراسم مثنوی خوانی، نمایشگاه کتاب به گونه خیابانی نمونه‌ای از این کارکردها می‌باشد.

رییس اطلاعات و فرهنگ پنجشیر هم‌چنان خاطر نشان کرد که دراین اواخر تلاش جدی به خرچ داده است تا مطبعه این اداره نیز به همکاری شرکت امارتی مطابع آزادی دوباره فعال شود.

مولانا ملک‌زاده هم‌چنان در قسمت رشد فرهنگ دیرینه کتابخوانی در پنجشیر نیز اشاره کرده اذعان کرد که در پی تلاش های آنان بخاطر پررنگ ساختن این فرهنگ، چندین مرتبه نمایشگاه های کتاب و برنامه کتابخوانی را با حضور گسترده فرهنگیان و مسوولان محلی امارتی در سطح پنجشیر برگزار کرده است که بازتاب به سطح ملی و جهانی داشته‌است.

هم‌چنان رییس اطلاعات و فرهنگ پنجشیر حمایت الحاج حافظ محمد آغا حکیم والی پنجشیر و رهبری مقام وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی افغانستان را در راستای گسترش کار های فرهنگی در پنجشیر با ارزش خواند.

وی از گسترش برنامه‌های فرهنگی به سال آینده نیز اطمینان داده در عین حال از گشایش کورس آموزشی کمپیوتر به جوانان پنجشیر، ایجاد مرکز فروش کتاب بیهقی، شروع دیوارنگاری متن های اسلامی ملی وطنی در جاهای مناسب در سطح پنجشیر و نیز از برگزاری یک مسابقه کتابخوانی در میان جوانان این ولایت خبر می‌دهد.

از سوی هم کارشناسان بخش فرهنگی نیز تلاش در عرصه های مختلف بویژه توسعه کار های فرهنگی را پس از روی کار آمدن نظام امارت اسلامی افغانستان در پنجشیر خوب توصیف می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا