سیاست

هشدارکمیسیون شکایات انتخاباتی

کابل باختر 12 سنبله
کمیسیون شکایات انتخاباتی از هرنوع مبارزات انتخاباتی قبل از وقت هشدارداد.
به گزارش آژانس باختر داکتر علی رضا روحان عضو کمیسیون شکایات انتخاباتی امروز در یک نشست خبری سخن می گفت تاکید کردکه نامزدان برای احراز کرسی های ولسی جرگه باید مطابق قانون عمل کنند.
او یاد آورشد قسمیکه دیده میشود شماری ازنامزدان با نصب عکس ها و پوستر هاباعناوین  مختلف ویا هم سازماندهی گرد همایی ها به گونه یی برای خود کمپاین میکنندکه این میتواندمبارزات انتخاباتی قبل از وقت باشد و از لحاظ قانونی یک تخلف جدی است.
وی گفت که برنامه مبارزات  انتخاباتی از تاریخ 6 تا 26 میزان تعیین شده و هر کاندید می توانند در این مدت 20 روز مبارزات انتخاباتی خود را راه اندازی کنند و هیچ کاندید نمی تواند قبل از وقت تعیین شده برنامه مبارزات انتخاباتی خود را آغاز نماید  که با آنها برخورد قانونی  میشود و برعلاوه  جریمه نقدی از پنجاه تا یکصد هزار افغانی،  تنبه  های دیگرنیزدر  خصوص آنها عملی خواهد شد. 
روحانی گفت که وظیفه کمیسیون شکایات ثبت و در یافت شکایات در این زمینه و رسیده گی به آن می باشد و هم می توانیم به مستند سازی تخلفات  اقدام قانونی کنیم.
به گفته روحانی کسانیکه سمت رسمی دارند استعفا نه داده اند و خود را نامزد ساخته  اندغیر واجد شرایط  تشخیص داده از لست حذف  خواهند شد. مومنه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا