صحت

برگزاری نخستین کنگره علمی و پژوهشی طبی درهرات

شهرهرات ۲۲ سنبله باختر
اولین کنگره علمی و پژوهشی طبی در هرات با رونمایی  کتاب مبانی پیوند کلیه و تحقیقی در ارتباط با بیماری های سرطانی به کار آغاز کرد.
مسوولان صحت عامه هرات می گویند این سومین کتاب طبی است که در هرات تألیف و نشر می شود و با تألیف این کتاب، طبابت پا به عرصه تولید علم نوین گذاشته است.
داکتر عبدالحکیم تمنا رییس صحت عامه هرات می گوید پیشرفت در هر زمینه یی مایه مباهات کشور است  و با تألیف کتاب های علمی و پژوهشی طبی، علم طبابت پا به عرصه تولید علم می گذارد.
قدرت الله شیرزاد مؤلف کتاب مبانی پیوند کلیه می گوید: این کتاب شامل یازده فصل است که تمام موضوعات پیوند کلیه در این کتاب به رشته تحریر درآمده است.
در این محفل داکتر فاروق احمد صدیقی، تحقیقی در مورد مریضان سرطانی از جمله مریضان سرطان مری ارائه کرد و بیان کرد که از یکسال بدینسو ۲۴۱ مریض سرطانی را تشخیص و تداوی کرده است ، وی مدت دوسال در رابطه به مریضان سرطانی تحقیق کرد که موفق شده است مریضان سرطان مری و معده را در داخل کشور تداوی کند.
گفتنیست که کنگره علمی و پژوهشی شفاخانه کمپلکس افغان آریا برای اولین بار است که همایش علمی برگزار می کند و در این نمایشگاه علمی ده غرفه طبی به نمایش گذاشته شده است.ختم/حبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا