اقتصاد

پالیسی حمایت از صنایع داخلی به اجرا گذاشته شد

کابل باختر 8 سرطان
پالیسی جدید حمایت از صنایع داخلی در تدارکات عامه تدوین و به مرحله اجرا گذاشته شده است.
به اساس معلومات ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری به آژانس باختر، حسب هدایت محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در راستای حمایت از تشبثات، شرکت ها و صنایع داخلی، اداره تدارکات ملی اداره امور ریاست جمهوری اسلامی افغانستان پالیسی جدید حمایت از صنایع داخلی در تدارکات عامه را تدوین و به مرحله اجرا گذاشته است. برمبنای این پالیسی تمامی ادارات دولتی مکلف اند در داوطلبی ها به تهیه کنند گان تولیدات داخلی، شرکت های داخلی و شرکت های خارجی که شریک افغانی دارند به اندازه 5 الی 15 فیصد قیمت مجموعی داوطلبی امتیاز تدریجی مد نظر بگیرند. این پالیسی در مرحله اول بالای 22 قلم جنس تولید شده در داخل اعمال می گردد که با گذشت زمان اقلام تحت پوشش این پالیسی گسترش خواهد یافت. این اقدام تقاضای موثر مورد نیاز در بازار برای تولیدات  داخلی را مهیا نموده و باعث بلند رفتن فروش تولیدات وطنی، افزایش تولید، افزایش اشتغال، کاهش بیکاری وسبب رونق هر چه بیشتر صنایع داخلی می گردد.
همچنان این پالیسی باعث افزایش میزان اشتراک شرکت های داخلی در تدارکات دولت گردیده و فرصت های مساعد تر را برای شرکت های داخلی نسبت به شرکت های رقیب خارجی فراهم می نماید.
پالیسی شرکت های معتبر خارجی را که پروژه های تخنیکی و پیچیده را در کشور تطبیق می نمایند تشویق می نماید تا با شرکت های افغانی شریک شوند که این امر در پهلوی جلوگیری از خروج سرمایه از کشور باعث رشد ظرفیت تخنیکی شرکت های داخلی گردیده و شرکت های با مالکیت افغانی را قادر میسازد تا پروژه های پیچیده  را خود بدون کمک تخنیکی از خارج تطبیق نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا