اقتصاد

کمیسیون تدارکات ملی هشت قرارداد را به ارزش دو میلیارد و نه صد و سی و هشت میلیون افغانی منظور نمود

کابل باختر 22 سنبله
تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان جلسه کمیسیون تدارکات ملی شام روز گذشته در ارگ دایر گردید.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،در این  جلسه ۱۲ قرارداد مربوط به نهاد های مختلف دولتی مورد بررسی قرار گرفت که از مجموع آن هشت قرارداد به ارزش دو میلیارد و نه صدو سی و هشت میلیون افغانی منظور گردید.
قرارداد های منظور شده شامل، تدارک اعاشه و مواد محروقاتی پولیس ملی، مواد اعاشوی لیلیه های ریاست معارف ولایت پروان و پروژه تهیه و نصب پایپ های انتقالی سیستم  شبکه آبرسانی ولایت کابل میباشد.
در این جلسه روی روند تدارکات مواد نفتی شاروالی کابل بحث شد و قرار داد آن تایید شد و نیز سه قرارداد مربوط تصدی محافظت عامه، به منظور تجدید نظر به جلسه بعد موکول گردید.
کمیسیون تدارکات ملی بالای برنامه انتقال مسؤلیت عرضه خدمات مشورتی پروژه سازمان ملل متحد در گمرکات و اتکا بر ظرفیت ها در وزارت مالیه نیز بحث نمود و آنرا مورد تائید قرار داد.
همچنان روند تداوم برنامه تسهیل تجارت و عصری سازی گمرکات که در زمینه فراهم آوری تسهیلات تجارتی و تامین شفافیت در گمرکات نیاز مبرم شمرده میشود، در جلسه مورد بحث قرار گرفت.
رئیس جمهور غنی در این جلسه به مسولان وزارت مالیه هدایت داد که روی فعالیت بیشتر برنامه متذکره تمرکز جدی صورت گیرد تا بگونه مؤثر از سوی وزارت مالیه  تطبیق  گردد.
در این جلسه محمد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور، داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجراییه، وزرای مالیه، عدلیه و اقتصاد نیز حضور داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا