جهان

رای گیری انتخابات ریاست جمهوری مصر ادامه دارد

قاهره – ورلد نیوز – ۶ حمل – باختر
به گزارش منابع خبری بین المللی مصری ها میتوانند از امروز دوشنبه تا چهار شنبه به مدت سه روز از ساعت ۹ تا ۲۱ به شعبه های رای گیری مراجعه کنند و آرای خود را در صندوق ها بیندازند.
عبدالفتاح السیسی ، رئیس جمهور کنونی مصر ، در دقایق نخست رای گیری در یکی از شعبه ها حاضر شد و رای خود را درصندوق رای انداخت .
رای گیری از مصری های مقیم خارج برای انتخابات ریاست جمهوری  درروز های ۲۵ ، ۲۶ و ۲۷ ماه حوت ۱۳۹۶ انجام شد.
این نخستین انتخاباتی است که هیات ملی انتخابات مصر( نهاد مستق ) برگزار و بر آن نظارت میکند  و همچنین نخستین بار در مصر است که انتخابات ریاست جمهوری  در داخل ، در سه روز برگزار میشود زیرا در گذشته این انتخابات در داخل در دو روز و در خارج در سه روز برگزار میشد.
انتخابات ریاست جمهوری مصر در سال ۲۰۱۸ ، سومین انتخابات ریاست جمهوری در آن کشور از سال ۲۰۱۱ میلادی است که عبدالفتاح السیسی ، رئیس جمهور کنونی قصد دارد برای یک دوره چهار ساله دیگر در پست رئیس جمهوری باقی بماند. پیش از او محمد مرسی ، رئیس جمهور مصر بود که پیش از پایان رسیدن دوران ریاست جمهوری اش با دخالت ارتش کنار گذاشته شد.
در این انتخابات تنها دو نامزد حضور دارند  موسی مصطفی موسی ، رئیس حزب الغد با عبدالفتاح السیسی ، رئیس جمهور کنونی  به رقابت می پردازد  اما کارشناسان سیاسی میگویند موسی مصطفی هیچ شانسی برای پیروزی در این انتخابات ندارد و حتی برخی گفته اند او تا چند هفته پیش از نامزدی برای السیسی تبلیغ میکرد.
مقام های مصری از چند روز پیش، تدابیر امنیتی را افزایش داده اند و شمار زیادی از نیرو های پولیس و اردو ، امنیت حوزه های رای گیری را تامین می کنند . ختم / فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا