سیاست

داوودزی : مراسم به خاک سپاری جنازه مارشال محمد قسیم فهیم معاون اول ریاست جمهوری، فردا برگزار میگردد

کابل باختر19 حوت
محمد عمر داوود زی وزیر امورداخله و رییس کمیسیون عالی دولتی بخاطربرگزاری مراسم جنازه ، تدفین و فاتحه خوانی مرحوم مارشال محمد قسیم فهیم معاون اول ریاست جمهوری، امروز دریک نشست خبری از اجراات کمیسیون متذکره به رسانه ها معلومات داد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر: دراین نشست داوودزی ضمن آن که وفات مارشال محمد قسیم فهیم را یک ضایعه بزرگ دانسته و مراتب تسلیت خود را به حامد کرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان، سایرمسوولین دولتی ، خانوده مرحومی و هم قطارانش ابراز داشته ، ازمارشال محمد قسیم فهیم معاون اول ریاست جمهوری به حیث یک شخصیت مبارز، وطن دوست و متدین یاد کرد .
وزیرامورداخله خاطر نشان ساخت که رییس جمهوری کشور برای ترتیب مراسم خاک سپاری مارشال محمد قسیم فهیم معاون اول ریاست جمهوری ، یک کمیسیون عالی را به ریاست من تعیین کرد و این کمیسیون از دیروز به کار آغاز کرد .
وی اضافه کرد که این کمیسیون کار را به کمیته های امنیتی، تدارکات، تشریفات و فرهنگی تقسیم کرد و هر چهارکمیته پلان ساختند ، طرح ریزی کردند و گزارش از نهایی شدند پلان شان را ارایه کرده و به سوی عملی کردن برنامه های شان رفتند.
وزیر امور داخله گفت، مراسم دولتی بخاک سپاری فردا صبح در وزارت دفاع ملی آغازمیگردد و مهمانان عالی رتبه دولتی ومهمانان خارجی درآن اشتراک خواهند کرد.
همینگونه  نماز جنازه در مسجد ارگ ریاست جمهوی ادا ،  بعد آ جنازه به منطقه بادم باغ انتقال داده میشود  و سرتپه بادام باغ دفن میگردد و مراسم فاتحه خوانی روز چهارشنبه در مسجد عیدگاه برگزار میگردد.
او از قوماندانان پولیس ملی، اردوی ملی ، والیان ولایات و مسوولان عالی رتبه دولتی ولایات خواست که بخاطرادای نماز جنازه و اشتراک درمراسم فاتحه خوانی به کابل نه آیند و بعد از روز چهار شنبه در ولایات مربوط مراسم فاتحه خوانی را برگزار کنند.
وزیرامورداخله به نماینده گی از آن کمیسیون ازرسانه های کشور نیز به قدر دانی یاد کرد که در نشرات شان معیارهای عزاداری را رعایت کرده اند و گفت هر ملت که قدر بزرگان خویش را بداند آن ملت بقا دارد و باعزت میشود و رسانه ها با پابندی به اعلام عزاداری در حقیقت  به بزرگان ملت ، قوم و دولت خویش ارج گذاشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا