گزارش ها

رئیس اداره استخبارات امریکا: ثبوتی وجود ندارد که نشان دهد روسیه به طالبان اسلحه وپول بدهد

کابل 3 ثور / باختر
رئیس اداره استخبارات  ایالات متحده امریکا گفته است که ثبوتی وجود ندارد که نشان دهد روسیه به گروه طالبان مسلح اسلحه و یا پول بدهد اما بعضی نشانه های  از پشتیبانی روسیه از طالبان وجود دارد.
گزارشگر آژانس باختر مینگارد :  این مقام برجسته اداره استخبارات امریکا در کمیته  خدمات نظامی  مجلس سنای امریکا  گفته است  روسیه با گروه طالبان مسلح  درتماس است و بعضی نشانه ها ی وجود دارد که روسیه از آنان حمایت میکند اما ثبوت حقیقی  و فزیکی  را مشاهده نکردیم  که روسیه  برای  گروه طالبان اسلحه  یا پول  انتقال داده باشد.
به گفته وی : روسیه ادعا میکند  که به خاطر مبارزه با داعش ، باطالبان  مسلح  رابطه برقرار کرده اما این استدلال روسیه ضعیف میباشد.
این درحالیست که مقامات  ارشد روسیه تائید کرده اند که با گروه  طالبان  تماس های داشته اند که گویا با حمایت از گروه طالبان مسلح  درافغانستان  جلوورود  گروه  داعش را در کشورهای آسیایی میگیرد. زیرا با گسترش فعالیت های هراس افگنی گروه داعش  دربرخی مناطق کشور بخصوص در ولایات  شمال  نگرانی های مقامات ارشد روسیه و کشورهای آسیایی که با افغانستان هم مرز اند به بار آورد و روسیه تلاش کرده تا سد راه گروه داعش درآن کشور ها شود که به همین دلیل با گروه طالبان ارتباط برقرار کرده است .
برخی ازآگاهان امور تاکید دارند درصورت که روسیه با گروه طالبان تماس دارد و دیدارهای هم میان روسیه و سران طالبان صورت گرفته است  بعید به نظر میرسد که روسیه این گروه هراس افگن که علیه مردم ودولت افغانستان می جنگند با  اسلحه وپول حمایت نکرده باشد. زیرا شواهد نشان میدهد که گروه طالبان  در شمال کشور در دوسال اخیر حمایت مالی  ونظامی روسیه حتی برخی کشورهای دیگررا نیزبدست آورده است.
به گفته آنان : جنگ های اخیر حاکی از آن است که اسلحه پیشرفته در دسترس گروه طالبان مسلح قرار داده شده است اما گفته های رئیس اداره استخبارات امریکا چقدر صحت دارد زیرا اوگفته است که ثبوتی وجود ندارد که روسیه به طالبان اسلحه یا پول داده باشد اما پذیرفته است که بعضی نشانه ها از پشتیبانی روسیه  از طالبان وجود دارد یعنی از یکسو حمایت تسلیحاتی روسیه را با طالبان رد میکند و از سوی دیگر بر پشتیبانی روسیه از طالبان مهر تائید میزند درحالیکه قوماندان  نیروها ی امریکا و ناتو درافغانستان گفته بود روسیه کمک های تسلیحاتی با طالبان کرده است.
برمبنای گزارش های نشرشده   قبل برین یک هئیت نظامی روسیه  به همکاری استخبارات پاکستان  از مراکز آموزشی گروه طالبان دروزیرستان شمالی پاکستان دیدن کرده و با برخی سران این گروه نیز دیدار های داشته اند. . ختم / جاوی روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا