اخبارتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به روزنامه های چاپی غیردولتی در پایتخت

 کابل/ 11ثور/ باختر

شماری از روزنامه های چاپی غیردولتی در کابل که به دسترس قرارگرفته اند، به بحث روی مسایل مختلف سیاسی و نظامی در کشور پرداخته اند.

روزنامۀ اطلاعات روز، زیرعنوان “ناکامی مرد کالیفرنیایی در کلاهبرداری صد میلیون دالری از دولت افغانستان و ایالات متحده” نوشته است: بازرس ویژۀ امور بازسازی افغانستان جان اف سوپکو، روز چهارشنبه اعلام کرد که سید اسماعیل امیری، ساکن کالیفرنیا، در دادگاه منطقه یی ایالات متحده به دست داشتن در یک طرح جعلی برای کلاهبرداری صد میلیون دالر از دولت افغانستان طی قراردادی به منظور ساخت یک ایستگاه فرعی برق در آن کشور جنگ زده، اعتراف کرده است.

روزنامۀ 8صبح تحت عنوان “خطر کرونا جدی تر از همیشه با وزارت صحت از فاجعه انسانی هشدار می دهد” نگاشته است: به دنبال افزایش واقعات مثبت و تلفات ناشی از بیماری کووید -19 در برخی ولایت های کشور، وزارت صحت عامه هشدار می دهد که اگر مردم موارد بهداشتی را مراعات نکنند، احتمال وقوع فاجعۀ انسانی در افغانستان وجود دارد.

روزنامۀ صبح کابل، زیرعنوان “در آستانۀ خروج نیروهای خارجی از افغانستان، القاعده دوباره علیه امریکا اعلام جنگ کرد” نوشته است: در گزارشی که روزجمعه 10ثور برابر با 30 اپریل ازسوی «سی ان.ان» به نشر رسیده، آمده است که یک مقام ارشد القاعده در گفت وگوی اختصاصی با شبکۀ «سی ان،ان» گفته است :”جنگ علیه ایالات متحده در همه جبهه ها ادامه خواهد داشت، مگر این که آن ها از جهان اسلام خارج شوند.”

روزنامۀ آرمان ملی، زیرعنوان “ناتو و امریکا: روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان آغاز شد.” نوشته است: رسانه های امریکایی به نقل از کاخ سفید وچند مقام دفاعی دیگر این کشور گزارش داده اند که واشنگتن روند خروج نظامیان امریکایی از افغانستان را آغاز کرده است. شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا