جهان

امریکا و اروپا به شهروندان خود توصیه کردند به پاکستان سفر نکنند

واشنگتن / ایرنا/ باختر/ 25/ اسد
امریکا، بریتانیا و برخی کشورهای اروپایی و حوزه آسیا- بحرالکاهل به شهروندان خود توصیه کردند که به دلیل فضای نا آرام سیاسی و امنیتی در پاکستان ، ازسفر به این کشور اجتناب کنند.
حکومت های این کشور ها به دیپلومات های خود در اسلام آباد نیز توصیه کردند که به دلیل جدی بودن احتمال تهدید های امنیتی در جریان رویداد های سیاسی جاری درپایتخت پاکستان ، درهیچ یک ازاین اماکن حاضر نشده و از محل اقامتشان خارج نشوند.
به اساس این گزارش ، تقریباً همه سفارتخانه ها و نهادهای خارجی مستقر درپایتخت پاکستان و منازل مسکونی کارکنان آن ، دریک منطقه حفاظت شده با عنوان منطقه دیپلوماتیک قرارگرفته اند که حتی در شرایط عادی نیز به شدت ازآن محافظت میشود و افراد متفرقه حق ورود به آن را ندارند .
به نوشته منابع خبری ، این روزها که اوضاع سیاسی و امنیتی دراسلام آباد متشنج شده و حکومت پاکستان برای حفظ امنیت شهر به ویژه امنیت منطقه دیپلوماتیک و منطقه ای که ساختمان های دولتی و مراکز مهم وحساس درآن واقع شده اند ، تدابیر شدید امنیتی اتخاذ کرده و بسیاری از مسیرها منتهی به این مناطق را با روی هم قراردادن کانتینرهای بزرگ ، ایجاد کانال و نصب سیم خاردار مسدود کرده اند.
همه این تدابیر شدید امنیتی به خاطر تظاهرات گسترده ضد حکومتی است که علیه نواز شریف ، صدراعظم آن کشور برنامه ریزی شده است.
این تظاهرات روز پنجشنبه از لاهور آغاز شده و انبوهی از تظاهر کننده گان در حومه اسلام آباد هستند.  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا