جامعه

اعلامیه اداره حفاظت محیط زیست

کابل باختر 2 عقرب
اعلامیه اداره حفاظت محیط زیست در پیوند از تجلیل روز بین المللی  پلنگ برفی دوم ماه عقرب سال روان هجری شمسی به اساس اعلامیه بیشکیک پایتخت کشورقرغزستان مصادف به روز بین المللی پلنگ برفی میباشد که از این روزهمه ساله درکشورهای عضو که تعداد شان به دوازده کشورآسیائی می رسد ، تجلیل بعمل آید .
افغانستان این روزبین المللی را منحیث عضو (GSLEP) درحالی تجلیل مینماید که اداره ملی حفاظت محیط زیست درجهت کاهش شکار آن با تطبیق پروژه های ایمنی برای حفاظت حیوانات اهلی مردم محل از تهدیدات پلنگ برفی، طرح برنامه های تدابیری حفاظتی ، تدویر کارگاه های آگادهی به اشتراک ارگان های ذیربط، ترتیب برنامه های مدیریتی وتحقق فرامین ریاست جمهوری اسلامی افغانستان تا حدودی توانسته است که از شکار آن جلوگیری نماید . 
اداره ملی حفاظت محیط زیست این حیوان را مطابق ماده (47) قانون محیط زیست در سال (1387) مطابق معیار های قبول شده بین المللی بعد از ارزیابی کمیته اجرائیوی حیات وحش افغانستان آنرا شامل فهرست سرخ حیات وحش نمود است که حفاظت آن مکلفیت همه اتباع کشورمیباشد .
به اساس دین مقدس اسلام حیوانات وحشی هم مانند انسان ها مخلوق خداوند متعال و از جمله دو امتیان، یک امت است که حفاظت آن اساس اسلامی و بین المللی دارد .
بناً اداره ملی حفاظت محیط زیست به منظور ثبات محیط زیستی درحیات وحش افغانستان از تمام اتباع کشور، ادارات مسوؤل و سایر هموطنان میخواهد که در حفاظت و جلوگیری از قاچاق آن وظایف دینی، وطنی و ملی شان  را از طریق سهمگیری فعال در این راستا ادا نمایند.
یکبار دیگر با استفاده از فرصت تجلیل این روز بین المللی را در کشور در حفاظت پلنگ برفی یک گام مثبت تلقی مینماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا