سیاستاخبارTOP

خیرخواه: وزارت اطلاعات و فرهنگ چشم و زبان دولت است

کابل / 17 سنبله / باختر

ملا خیرالله خیرخواه سرپرست جدید وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید که وزارت اطلاعات و فرهنگ چشم، زبان و مکان اعتلای فکری دولت است.

این را ملا خیرالله خیرخواه سرپرست جدید وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز در مراسم معرفی‌اش بیان کرد.

در این محفل مسوولان بلند رتبۀ امارت اسلامی، ذبیح الله مجاهد معین وزارت اطلاعات و فرهنگ، شماری از رییسان این وزارت و فرهنگیان کشور اشتراک داشتند.

به گزارش آژانس باختر؛ در این نشست ذبیح الله مجاهد، سرپرست جدید وزارت اطلاعات و فرهنگ را به رییسان و کارمندان این وزارت معرفی کرد.

مجاهد گفت که ملا خیرالله خیرخواه در دورۀ قبلی امارت اسلامی به عنوان وزیر امور داخله، در ولایت‌های مختلف به عنوان والی و عضو دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر کار کرده است.

به گفتۀ مجاهد؛ با توجه به مشکلات مردم، امارت اسلامی فیصله کرد که کابینۀ امارت اسلامی به شکل سرپرست آغاز به کار کند، بر همین اساس پس از معرفی کابینۀ جدید روند معرفی سرپرست وزیران به وزارت‌ها آغاز شد.

معین وزارت اطلاعات و فرهنگ افزود که روند معرفی سرپرست وزیران به وزارت‌ها ادامه دارد.

او می‌گوید که در نظام قبلی به وزارت اطلاعات و فرهنگ توجۀ چندانی نشده است، اما تلاش‌های امارت اسلامی از بهر کار بیشتر برای این وزارت آغاز شده است و همکاری مردم در این راستا بسیار ضروری و سازنده است.

در همین حال، ملا خیرالله خیرخواه سرپرست جدید وزارت اطلاعات و فرهنگ، به مناسبت پایان اشغال و کامیابی مردم افغانستان تبریکی داد.

وی افزود که امارت اسلامی افغانستان به خاطرخدمت به مردم مبارزه کرد که مردم از مشکلات رهایی یابند و در نتیجه ثمرۀ مبارزات مردم حاصل شد.

خیرخواه وزارت اطلاعات و فرهنگ را چشم، زبان و مکان اعتلای فکری دولت دانست و از افغانان خواست که در فضای صلح، اخوت، اتحاد و وحدت؛ بدور از تعصبات قومی، لسانی و سمتی در کنار هم زندگی کنند.

ملا خیرالله خیرخواه به سطح منطقه فرهنگ افغانی را یک فرهنگ باشکوه دانست و از مردم خواست که به خاطر غنامندی آن کار کنند.

این در حالیست که امارت اسلامی دیروز کابینه‌اش را اعلان کرد و امروز هم روند معرفی سرپرست وزیران را آغاز کرده است.وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا