سیاست

کابینه طرح قانون آب را درقاعده مورد تایید قرار داد

کابل  باختر  ۲1  حمل
جلسۀ کابینه به ریاست محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان روز گذشته در قصر چهارچنار ارگ برگزار شد.
به اساس دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری آژانس باختر،  در این جلسه محمداشرف غنی رئیس جمهور ، تشریف آوری سید انور سادات سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی را به جلسه کابینه خیر مقدم گفته و برای وی در امور  موفقیت های مزید آرزو کرد.
سپس معاون دوم رئیس جمهور در مورد منار جام ولایت غور صحبت کرد و کابینه به وزارت اطلاعات و فرهنگ وظیفه سپرد تا طبق فیصله شورای وزیران حکومت وحدت ملی در همآهنگی وزارت های دفاع ملی و امور داخله زمینه سفر هیئت را جهت ترمیم منار جام فراهم و در ترکیب هیئت متذکره نماینده اداره عملیاتی و حمایه یی انکشاف ملی ریاست جمهوری را نیز شامل کند.
طبق اجندا، مشاور ارشد ریاست جمهوری در امور روابط عامه و استراتیژیک طرح گزارش دهی و پاسخ دهی به ملت از فعالیت های حکومت را به جلسه ارائه کرد و کابینه با تایید طرح متذکره، وزارت ها و ادارات دولتی را موظف کرد تا در همکاری با مشاور ارشد ریاست جمهوری در امور روابط عامه و استراتیژیک، ریاست عمومی ادارۀ امور ریاست جمهوری و مرکز رسانه های حکومت در تطبیق آن اقدام نمایند.
بعد ، معاون انسجام امور دولت ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری گزارش چگونگی از تحقق مصوبات ربع اول، دوم و سوم سال ۱۳۹۷ کابینه جمهوری اسلامی افغانستان را به جلسه ارائه کرد و کابینه گزارش متذکره را مورد تایید قرار داد و وزارت ها و ادارات دولتی را موظف کرد تا روند تحقق مصوبات کابینه را تسریع بخشید و از اجراآت شان  به صورت متداوم به ریاست عمومی ادارۀ امور ریاست جمهوری گزارش ارائه کنند.
سپس، وزیر عدلیه طرح قانون آب را به جلسه ارائه کرد و کابینه پس از بحث همه جانبه طرح متذکره را درقاعده مورد تایید قرار دادو، وزارت عدلیه را موظف کرد تا طرح یاد شده را به همکاری وزارت های ذیربط طبق نظریات اصلاحی اعضای کابینه تصحیح کند و بعد از بحث در شورای اراضی و آب نهایی کند.
همچنان وزیر عدلیه طرح تعدیل فقره (1) ماده چهل و دوم قانون امور ذاتی افسران، بریدملان و ساتمنان را که به هدف تشویق افسران جوان با اجرای ترفیع فوق العاده برای آنان صورت گرفته به جلسه مطرح که مورد تایید کابینه قرار گرفت.
در ادامه، سرپرست وزارت مالیه پلان استراتیژیک گمرکات برای سال های ۱۳۹۷ – ۱۴۰۱ را به جلسه پیشکش کرد. کابینه ترتیب پلان استراتیژیک را برای بهبود وضع گمرکات موجه دانست و گزارش وزارت مالیه پیرامون آنرا مورد تایید قرار داده، آن وزارت را موظف کرد تا پلان را در ابعاد مختلف تقسیم بندی کرده و در هر مورد آن خواسته ها و پیشنهادهای مشخص خویش را ترتیب کند.
سپس، سرپرست وزارت معادن و پترولیم طرح های معدن کاری به مقیاس کوچک و بزرگ را به جلسه ارائه کرد که مورد تایید کابینه قرار گرفت.
به همین ترتیب  سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ پیشنهادهای آن وزارت مبنی بر تقاضای اداره میراث های فرهنگی مردم چین جهت انتقال تعدادی از آثار تاریخی کشور غرض نمایش در نمایشگاه تمدن های آسیایی؛ نمایش آثار گنجینه های افغانستان در پوهنتون هنر شینگ هوا و تغییر محل نمایش آثار متذکره را از یک موزیم به موزیم دیگر کشور چین به جلسه ارائه کرد که مورد تصویب قرار گرفت.
در بخشی از جلسه، رئیس دافغانستان بانک مسوده موافقتنامۀ فراهم آوری کمک تخنیکی، عرضة خدمات ICT مربوط به نصب، عیار کردن و شخصی سازی، آموزش و حمایت از تطبیق برنامه GOAML ملل متحد در دافغانستان بانک میان واحد استخبارات مالی بانک متذکره و ادارۀ مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد را که در کمیته عالی تکنالوژی معلوماتی مورد بازنگری و تایید قرار گرفته، به جلسه ارائه که مورد تصویب قرار گرفت.
به تعقیب آن  وزیر ترانسپورت تقاضای پرداخت قیمت استملاک ملکیت های شخصی شش باشنده ولایت فراه را که املاک شان تحت پروژۀ مسیر سرک باغ پل ولایت فراه قرار گرفته به جلسه ارائه کرد که مورد تصویب قرار گرفت.
در اخیر جلسه شش مورد معاهدات بین المللی توسط وزیر امور خارجه به جلسه ارائه شد که مورد تایید قرار گرفت. ماری  نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا