سیاست

رییس اجراییه کشور: زمینۀ مشارکت بیشتر زنان در انتخابات فراهم شود

کابل 17 سرطان باختر
رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در «همایش مشارکت زنان در انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی» گفت که کمیسیون مستقل انتخابات از تجربهٔ تلخ انتخابات گذشته درس بگیرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر،داکتر عبدالله عبدالله که دیروز در این همایش سخن می‌زد، تاکید کرد که کمیسیون مستقل انتخابات از خود میراثی را به جا بگذارد که باعث تقویت مردم‌سالاری در کشور شود.
رییس اجراییه کشور افزود: کمیسیون انتخابات گذشته یک میراث خوب به جا نگذاشته که براساس آن به سوی آینده برویم. نتیجهٔ آن بی‌باوری و عدم اعتماد مردم نسبت به انتخابات است.
داکتر عبدالله عبدالله علاوه کرد که از انتخابات گذشته درس‌های زیادی آموختیم؛ ولی هنوزهم تعدادی به آن افتخار می‌کنند. به این خاطر، مسوولیت کمیسیون مستقل انتخابات سنگین و دشوار است.
رییس اجراییه کشور گفت که مردم افغانستان با وجود همهٔ چالش‌ها و تهدیدها از انتخابات استقبال نموده و ثبت‌نام کردند. امیدواریم که انتخابات طوری برگزار شود که حق‌شان است.
داکتر عبدالله عبدالله تاکید کرد: اگر همه تصمیم به تقلب بگیریم، کمیسیون هیچ کاری نمی‌تواند؛ اما اگر همه برای موفقیت انتخابات تلاش ورزیم، پیروز می‌شویم.
رییس اجراییه کشور افزود: جنگ فعلی میان دو گروه است. یک گروه به انتخابات و رأی مردم باور دارد و طرف دیگر دشمن انتخابات است. از این رو مشکلات انتخاباتی به دشمنان فرصت می‌دهد.
داکتر عبدالله عبدالله گفت که موفقیت انتخابات در حقیقت خلع سلاح دشمنان مردم افغانستان است و تمام کوشش‌های آن‌ها را ناکام می‌سازد.
رییس اجراییه کشور به جایگاه شوراهای ولسوالی اشاره کرد و گفت که شوراهای ولسوالی یک رکن نظام را تکمیل کرده و اساس مشروعیت نظام را تضمین می‌کند. عواملی باعث شد که میزان علاقمندی کاهش یابد ولی آن یک اشتباه بود که بعداً اصلاح گردید.
داکتر عبدالله عبدالله ضمن تاکید بر اصل استقلالیت کمیسیون مستقل انتخابات گفت که حکومت به هیچ صورت در کار کمیسیون مداخله نمی‌کند؛ اما انتظار دارد که با برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه روحیهٔ مردم سالاری را در میان مردم تقویت نماید.
رییس اجراییه کشور از کمیسیون مستقل انتخابات خواست که در حیطهٔ صلاحیت‌اش زمینه سهم‌گیری و مشارکت بهتر زنان را در انتخابات فراهم نماید.
ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا