جامعه

از هشت مارچ با حضور داشت بانوی اول کشور در ننگرهار تجلیل بعمل آمد

ننگرهار/ باختر16حوت
از هشت مارچ روز بین المللی زن امروز در ولایت ننگر هار با حضور داشت بی بی گل بانوی اول کشور تجلیل به عمل آمد.
به گزارش خبر نگار آژانس باختر، در محفل که درتالار حامد کرزی در شهرجلال آباد برگزارشد، درآن نسرین اوریا خیل وزیر کارامور اجتماعی، شهدا و معلولین ، پلوشه کاکر ، داکترعبدالقیوم کوچی مشاور رئیس جمهور و برخی از نویسنده گان و نخبه گان زن  از ولایات لغمان، کنر و نورستان اشتراک ورزیده بودند.
ابتدا سلیم کندزی والی ننگرهار پیام داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی را به ارتباط روز بین المللی زن بخوانش گرفت .
سپس صفیه صدیقی عضو سابق شورای ملی روی وضعیت زنان در آن ولایت صحبت کرد.
همچنان انیسه عمرانی رئیس زنان ننگرهار روی وضعیت زنان آن ولایت به تفصیل صحبت کرده گفت: رقم خشونت علیه زنان در آن ولایت در مقایسه با سالهای گذشته نهایت کم بوده و در حال حاضر حدود بیشتر از سه صد زن و دختر در آنولایت مصروف فعالیت در دستگاه های صنایع دستی می باشند.
سپس بانوی اول کشور صحبت کرد سلام رئیس جمهور را به زنان آنولایت رسانده گفت: خوشحالم با وجود مشکلات که در جامعه ما است از هشت مارچ تجلیل مینمایم و تعهد رئیس جمهور را برای حل مشکلات زنان در کشور برای شما باز گومی کنم.
در اخیر یک تعداد تحایف که از جانب بانوی اول کشور برای زنان نخبه، شاعران زن ، معلمین ، داکتران و پولیس زن در نظر گرفته شده بود توزیع گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا